a bout de souffle.











(Nu blev det mest bilder på Jean Seberg men det spelar kanske ingen större roll om man är så snygg)
För några dagar sedan åkte jag, Wilma och Klara till Hornstulls bibliotek och lånade x antal skivor. Jag lånade hem två filmer också, varav en är denna ovan. Den heter A bout de souffle (breathless) och är som ni kan lista ut, fransk. Den är från 1960 och jag hade aldrig hört talas om den innan (däremot sett screenshots lite här och var på olika bloggar). Förutom att Jean Seberg och Jean-Paul Belmondo är helt fantastiskt vackra så är filmen fin. Om ni gillar 60-tals klänningar ska ni se denna, jag skulle kunna spara i år för att få äga kläderna från filmen.

-astrid

Kommentarer
Postat av: Rebecca

så otroligt fint.

2011-02-03 @ 11:29:59
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0