ugglan-


end of the block.

 
Vad heter låten, för er kunniga?
puss!

jag skulle inte ha så bråttom.




Jag somnade sent, väcktes tidigt. Gick hem i kylan. Marken var imorse prydd av frost till min glädje. Sen har jag gjort mer än vad jag orkar berätta. Lov är inte alltid all lycka.
Ikväll far jag till Gotland och Hedvig.
Adjökens

vad som gömde sig på vinden.



En av kjolarna jag fann på vinden. Lång, grå, veckad. Jag gillar ett.

snurra din jord igen.



skjorta  fann igår på vinden, jackaochskor  hm, väska  farmors gamla och hasduken från blogawards.

Idag är det måndag. Idag är det lov.  Idag ska jag köpa batterie och film till min analoga kamera. Idag ska jag fota hösten.
adjö så länge vänner.

By The Sea.

Följ min blogg med bloggkoll

Jag fann några gamla bilder från förra sommaren. Valde ut några som jag redigerat nu. Hedvig är modell. Jösses vad det känns länge sen. Idag har jag verkligen inte ängnat mig åt någonting. Jag har tittat på tv, och suttit framför datorn. Inte bra. Imorgon ska jag ivarjefall köpa film till min analoga kamera och en engångskamera så jag kan fota lika fint som det här.

tänk inte på den lilla bloggkollsaken.

.

you do the math.



Precis som söndagar brukar vara, utan panikänslorna med tanke på att det är måndag imorgon. För det är lov.
lalalalala

i don't need it.



Idag har jag fyndat följande
två västar
tre skjortor
en klänning med tillhörande väst
en par byxor
två kjolar
och en kofta, 
på vinden.

kindkyssar.

REMAKE-



Det har gjorts om lite härinne. Bra eller dåligt?

kyssar.

iwish.


rosett. miumius. seglarklänning. glasögon. mormorskängor. portföjeväska.

nattinatt.
ps. för den som alltid önskat sig ett par svarta dr martins så finns de för 125 spän på myrorna vid hjorthagen just nu. kanske man ska köpa dem bara för att ha. kanske inte.

there's a place for you here.


ett: jag tagen av mig. två: sommar! tre: jag har tappat bort min fantastiska rosett.  fyra: en del av min familj - bröder och svägerska. fem: så här lång är min bror. så här kort är jag. 

Jag har inget att bjuda på så här är lite sommar-gammalt.

pyssel.


Läxorna börjar avta. Imorgon blir det lov. Jag syr och lyssnar på julmusik. stilla natt, tänd ett ljus osv har blivit mina favorit låtar de senaste dagarna. God natt.

ps. Så här vill jag att min rum ska se ut när jag blir stor. Ungefär. Älskar dem förrästen. Kolla mer.

krama mig.


Rutig halsduk  pappas, kappa  indiska och rosetter  hm barn.

Mitt liv går ut på läxor. Skolan kväver mig. Jag kan knappt vänta till lovet. Då ska jag fota och åter fota. Njuta av hösten och umgås med finastevännerna. Just nu överlever jag med en klapp på axel och choklad.
Nu ska jag titta på efterlyst.

det gör ont för varje hjärtslag.


halsduk  veckorevyn, päls  hm.

Såhär har jag sett ofta de senaste dagarna. Hemskt bekvämt. Imorgon är det engelska prov så dags för böckerna igen.

kramar.

morning after midnight.


rutig jacka  present, klänning  gammal som gatan, väska  pappas skolväska på 50-talet, sen farmors, sedan farfars kamera väska och numera min, halsduk  veckrevyn och Astrids vantar.

Jag har färgat mina ögonbryn. Trodde jag skulle dö imorse när jag vaknade. Svarta. Kolsvarta. Ajajaj.
Fick praoplats till slut. På stadsmissionen. Igen. Jag kom dessutom hem med en liten underbar basker i en gul beyond påse. fint.

Nu ska jag se på tv.

samesame.


...
malins kamera. d60 för den som undrar.
ett: världens vackraste malin. två: Malins syskon gör fina pärlplattor. Tre: De jag går jag med till skolan varje morgon. Fyra: Jag iförd luvhalsduk. Fem: Fredags klädsel. Nya skor. Sjuttiofem kronor. Från myrorna.

Nu tänkte jag sova. Imorgon ska jag göra samma sak som idag. umgås med samma astrid, söka samma praoplats, prova samma helt perfekta basker (och dessutom köpa den) och förmodligen dricka en likadan latte.
nattinatti.

disco.



jag längtar till lovet nästnästa vecka så att det nästan gör ont. egentligen ska jag inte göra något helt fantastiskt men jag vill bara bort. bort från allt.

den känns väldigt du.



egentligen skulle jag helst sätta på mig en vid femtiotals klänning och ett par prickiga ben idag. istället blev det: ett par weekday byxor, rosa strumpor med en håliga skor, acne tröja och hm päls. + en prada, en kompis och snart även en latte och förhoppningsvis en praoplats. ursäkta att jag ser så nödig ut på andra bilden.

friday.


ursäkta min pose men vi gjorde The mode bloggerska pose.

Ledsen för kass uppdatering men den här veckan har vart fruktansvärd.
Jag hatar skolan.
Jag hatar att vara fjorton år.
Och jag hatar mina vänner en smula.

VR blog awards var okej. inte mer än så. Mathilda var för sig mer än så. Hon, hägen dass och kajsa.

in the mausoleum.


gamla new york bilder.

jag har egentligen dödligt mycket att göra. det var ju lite överdrivet men matte prov idag, matteprov imorgon, måste fixa prao tills på torsdag, måste sy klart klänningen jag jobbar på tills dess, byta en tröja och på den engelska prov.  veckorevyn blog awards är finalen.
ps. Grattis Malin Älskling igår!
ps2. Grattis underbaraste mamma!
ps3. Man kan tydligen se ett av mina inlägg på framsidan på blogg. ett som jag raderat. samma bilder som i det här.

hjärta.

lord I am amazed.


gammal bild.

Jag vill inte ha hundratusen ton läxor och prov. Jag vill ha lov. Jag vill åka till spännande länder, äta pepparkakor och umgås med vänner.

ps. jag vill göra något åt mitt hår, några förslag?

jag skulle vakna mitt i natten.



Nu ska jag baka choklad tårta till Frank Sinatra. Nu blev ni allt avundsjuka va!


sånadär lördagar.


igår köpte jag den här inne på indiska. vet inte om jag ska behålla ett.

Idag vaknade jag efter sex timmars sömn av en glad mamma och en glad pappa som stod och ropade till varann (döva) i hallen. Tack. Såg american beuty och tog på mig kläder. och sen har jag både sytt och funderat på gymnasieskolar. Jag skulle gärna gå där Elin går. Jag är inte den som brukar ha hemlängtan. Lockande.

flätat.



fredag.




jag var bara tvungen att visa min nya päls. fyrahundra. hm. i likelike.
nattinatti.

den där floran.



från floras. jajamen.

idag var jag med den stiliga damen ovan. hon är bäst.

gummistövelnochjag.



idag: pappaströja.

jag hade inte gummistövlar idag. jag hade högklackade såna där din sko bild. de flesta som bloggar gör nog tvärt om när de ska ta kort på sig själv. klär upp sig. jag klär ner mig.

men jag måste nog säga att gummistövlar är världens finaste skor. jag bor i mina.
lyssnar.

mittwoch.




Idag har vi haft orientering. Det blev cirkus 1,5 mil. Att springa. Jag fick MVG. För första gången någonsin i gymnastik. Nu är jag helt död.  Sen blir det tyska resten av dagen. och ikväll ska jag fara till farmor för att titta på en svart sammetsklänning från det lyckliga femtiotalet.


dagligt.






bilder i massor.

jag är hemskt ledsen för dålig uppdatering. men skolan är  fruktansvärd just nu och sen är det ju trevligt att ha ett liv utanför datorn också..

bamsekramar.

hua mig.




ny klänning. nya rosetter. nytt halsband. nytt armband. ny polarid kamera.
jag letade i fyra butiker idag. polaridfilm existerar inte längre. vart kan man finna det, hjälp?
ps.jagmixadeuppmedbilderfrångladaredagar.

inte så vacker.



ursäkta att jag ser ut som skit på första bilden men jag hade inte tid att  ta fler. igår höll jag nämligen på att stressa ihjäl mig. bara liten överdrift. ville liksom visa vill fin fläta jag hade. anna var händerna bakom, och den såg bättre ut innan jag gick hem genom spöregnet.
sen så har jag har gått i röda strumpbyxor nåra gånger de senaste dagarna. jag trivs.

säger du att du är min vän.


  

tack.

Jag har helt otrolig mycket att göra just nu. Och lite tid. Bekymmer dessutom.

Nån som har ett gymnasium att rekommendera? Jag har börjat tänka i de banorna också.


RSS 2.0