it started just like love should.

malin på bilderna.

Åh som vanligt lider jag av söndagsångest. Inte bra det där. 
I morse när jag med rufsigt hår äntligen stigit upp och precis hittat min mobil på en väldigt underlig plats ringde den. Malin och hennes fyraåriga lillasyster stod utanför mitt fönster och ville köpa glass. Halvt i pjamas gick vi och köpte glass, sedan stekte frukost/lunch i form av köttbullar. Nu är det mors dag minsann och alla måste fira sina finaste mammor! 

i never seem to get luck.

Ny tröja från Katrine Hamnett for fashion against aids.

Idag har jag vart med bästa Flora och Mathilda. Efter lite krångel träffades vi äntligen. Det var grymt länge sen vi sågs. På vägen hem stötte jag ihop med Emma och Alex och for in till stan igen med dem. Tjohej så bra det var. Nu sitter jag har med en rastningssugen hund och en kurrande mage. Det blir sushi och sen mys i solen med några finisar innan vi far vidare. Puss på er vänner!

bow.


Idag for jag och några vänner in till stan, bland annat Malin vännen. Efter två rosettinköp på beyond retro stötte vi ihop med Hedvig och en vän till henne. Hemskt trevligt. Vi mötte sedan upp med Emma och tog en glass i björns trädgård. Åh så mycket folk som kommer ut såhär i sommarsolen. Inget slår försommar i stockholm!
Strax ska jag äta middag i min ensamhet och sen bär det av iförd glitter in mot staden med Emma och Clara. Kalas!

ao.


Jag är sjuk. Sådär hemskt sjuk när man har så ont i halsen och huvudet så att man önskar sig inget annat i hela världen än att bli frisk. Fy 1000an vad jag måste vara frisk den här helgen.

uggla.


Hedvig- almostsevendaysaweek.blogg.se
Nu ska jag gå och sova. En mil var alldeles för långt för mina stackars ben. Blä för friluftsdagar.

jag var tvungen.


jag brukar inte lägga ut såna här bilder men idag var jag tvungen. 
idag fann jag mina drömmars skor.

you are my electric girl.

Förlåt för den dåliga uppdateringen men jag har väl haft för roligt helt enkelt antar jag. 
I lördags inredde jag ladan:
Det blev sånt där som hittades i ladan. Mest trasmattor. Malin och Heddie satt och spanade på drängar.
Såhär var blev det på kvällen när vi var där med Ralf och Simon. Fotot är taget några minuter innan jag och heddie sitter sönder hängmattan. Vi skrattade, drack champis och lyssnade på sommarmusik.
Igår fotade vi en massa. Men vi la säkert ner lika mycket tid på att mata kor. Åh vad jag önskar jag hade en kossa. Sedan spanade vi åter på drängarna hos grannbonden, gick många promenader och åkte traktor för första gången i våra dar. Dessutom hann med att se båda grannfejden och en något av den sämsta film jag sett där huvudpersonen var knallgul. Som Homer Simpson. Nu babblar jag bara på.

Imorse åkte vi hem. Vid fyra tiden väckte Malin och Hedvig mig. Jag trodde jag inte sovit någonting alls. Båtresan var hyfsat trevlig. Fast sjubåten? Nej tack. Hedvig och jag minglade när malin tittade på film. Sedan skrev jag och malin klart låten om hedvig och hennes dräng. Hedvig imorse:
Jag:
Näe nu ska jag sluta babbla. Tjenixen på er!

and all i see is you.

De senaste dagarna har jag spenderat med Hedvig och Malin. Enda dagen det var sol höll de mest till på en busshållsplats:

Igår morse prova vi varandras kläder i en evighet. Av de där glasögonen jag fick av njord får man dubbelt så stora ögon. Minst:

Sen åkte vi in till visby. Jag såg ut såhär:

Hedvig:

Malin och Heddie matchade varandra med likadana regnjackor:

Kvällen slutade på stranden i solnedgången, till tonerna av florence valentin och parken:

(heddie har väldens finaste rosettsamling.)

i do move.


Efter en jobbig skoldag har jag nu senare i veckan 3 prov och en gympalektion att hålla i. Jippi eller inte. Bara att börja antar jag. 

jag vill bara haaaa dig.


nu ska jag ut å picknicka med mina finaste vänner!

that's what the world is for.

Jag kanske inte är världsbäst på att hitta oupptäckta band eller vara orginell med min musiksmak men musik utgör verkligen en stor del av min dag. Och jag har de där favoriterna som får hjärtat att slå lite snabbare. Inte bara artisterna för jag kan verkligen säga att jag älskar Markus Krunegård, Parken, MGTM, Adam Green, Fibes oh Fibes!, Laakso, Håkan, Florence Valentin, Erik Hassle, Timo Räisinen, Beirut, Vapnet, Frida Hyvönen, Herman Düne, Belle and Sebastian, Nirvana. Därimot så tröttnar jag såklart efter två månaders ideelt lyssnande på Det är ett idogt jobb men sen så finns de där låterna som det känns som jag aldrig kommer sluta älska. Det kommer aldrig bli som när I'm yours hörs och man vill bara dunka huvudet i bordet.



För att säga några, ni förstår.
Men snälla, tipsa, ge mig 6364836miljarder tips så på bra band. Bra låtar. Åh. Musik.

ringringring.

'

Jag var bara tvungen att visa den finaste ring jag någonsin sett. Den tillhör Ela, som införskaffat den i oman. Jag var tvungen att sno den nästan hela dagen häromdan. Så fin var den!


åh.


Är inte det här något av det finaste ni sett? 
Sötaste jag sett på så länge.
Aja, nu ska jag gå och duscha. Lite bättre uppdatering utlovas. 

de kallar mig för discotjej.



Mina ögonlock håller på att slå ihop av trötthet. Det var allt jag hade att säga ikväll förutom att ni borde lyssna på florence valentins nya album. superduper.

införskaffat.


När man har 106,50 på kontot och har ett sånt där shoppingsug som gör att man sitter och drömmer sig bort på lektionerna är mamma världens bästa drag. Egentligen är inte mamma världens största myrorna fan men när man offrat sig och hängt med på hundcaf'é tycker jag allt hon kan offra sig för det är ju hemskt tillfredsställande att komma hem med två klänningar. Här ovan är ena. 

you listened to it twice cause the dj is asleep.


Hua mig för nationella kemi provn. Det måste vara något av det hemskaste som någonsin uppfunnits. I alla fall så fick vi såklart gå hela skoldagen klart med gymnastik sådär vid halv fyra. Usch för tisdagar. Hurra för ideer om att baka kanelbullar när man kommer hem. Nu ska jag titta på tv resten av kvällen tillsammans med mina varma kanelbullar. Trevligt värre!

another day is here and i am still alive.


I see something good between us.

Flora är ju som ni vet typ världens bäste tjej. Vi har ätit middag och lite annat idag. 
Vi töntade oss och tog foton på oss själva:
Flora valde lasange och jag pizza. På det blev det sån där islatte som nog mest är choklad.


Nu sitter jag här och inser att under de närmaste tre dagarna har jag tre prov. Hjälp, jag kan ingenting ju!

we're just a little bit better.


Årets första nakna ben för mig idag. Till de var det nya byxdressen, storebrors tjocktröjan och marc jacobs påsen. Och på det en islatte i observatiorielunden med bästa Malin och Hedvig. Åh så bra ni är!
Nu ska jag städa mitt rum och sen bär det av ut i vårvärmen igen med vännerna. Tjenixen på er!

och så var barnbidraget spenderat.


Ganska trevlig dag. Nu bränner mitt ansikte. Åh sommaren, du är nästan här!
puss på er!

och skyll dig själv för folk vill gärna lära känna dig.


keep it pure.


i am the melody of the falling trees.


Idag började Gabbi morgonen med att diskret tjata till sig att jag skulle med ut och springa i eftermiddag. 17 varför går jag med på sånt här? Så nu sitter jag här iförd syrenlila mjukisbyxor och snart ska de där dumma, nog dammiga, gympaskorna även de på. Sen blir det lite mer läxor och sånt. Fy bubblan så jag längtar till sommaren!

come on it's time for education.

jacka  john roca, skor  öb, väska  second hand, klänning  topshop och tröja  urban outfitters.

Lyssnar på Florence Valentine och Vapnet. Trevligt det men nu ska det bli pluggpluggpplugg resten av eftermiddagen. Hemskt!

new glasses darlings.

Häromdagen sa Njord att han hade en present till mig. Inget stort, bara nåt han hittat i sitt rum och kommit och tänka på mig. Det visade sig vara dessa underbaringar. Inte för att jag kan se något men å så glad jag blir ändå. 

Idag fyller älskade bror år - Grattis världens bästa Felix!
1000kramar till er alla.

Så håll ditt huvud högt för jag älskar allt du gör.


you got it going on.







Varför slutade jag göra såna där reportage?
Jag tror jag ska ut och fota nu..

RSS 2.0