i once had love.

Eftersom min kamera är död och jag lite half sådär tänkte jag gå och lägga mig framför tvn resten av kvällen. Vänner säsong 2 står på schemat. Men ni får en bra dos av inspiration (hoppas jag):

Åh och bara som ps sådär så köpte jag en nedrans tjusig sommarpjamas idag. Alldeles lagom till den låtsas sommar jag hade fantisterat ihop tills idag. Men det behövdes ju knappt, det var ju för 1000an tio grader idag. Det ska firas oh yes!

.



hoppas att sommaren har kommit imorgon när jag vaknar.

tjohejsansa.


En klädsel + 2 sekunder med mina nya skor.

bara drömmar.

Imorgon önskar jag att jag kunde vakna upp såhär, jätte tidigt med ingen längtan efter att sova vidare:

Vid mina fötter skulle en snövit katt ligga och dra sig och sura tjurigt när jag steg upp:


Uppvaknandet skulle ske i ett hem som skulle se ut såhär, dörren skulle gnissla lite när den drogs upp men smälta in bland morgonens fågelkvitter:

Och allt skulle kännas som i den hemliga trädgården, daggen skulle ligga tjock och utanför trädgården skulle jag inte gå, jag vill bara känna på morgonen. Och våren:

Jag skulle vara iförd mina finaste skor, bara för att:

Och sen skulle jag smyga tillbaka in i värmen men ett leende på läpparna. Och sen pannkakor:
bilder: lolitas.se, mintkyss.blogspot.com och stylebytes.net.

ps. Ja. Veroncia var hemskthemskt bra. 

veronica.


sa du någonting? bad jag om svar?

Veronica med Malin ikväll!!!

onsdagens klädval.


(klick)

hunting.

asos.com, chicy.se, minimarket, dinsko och mango.com.

Jakten på den perfekta skolavslutningsklänningen har nu börjat. 

just wanna do something special.


Idag har det det vart sol, snö, regn och åter sol. Precis när jag skulle ladda upp alla bilder dog kameran. Dog i den meningen att batteriet laddade ur och min laddare är spårlöst borta. Idag lämnade jag ivarjefall in mina intagningsprover. Puh! Nu har jag ju bara en engelska uppsats inlämning tills imorgon, en engelska uppsats imorgon bitti och so prov. Jösses alltså. 

triss i tjusighet.

Ny kategori - såhär fram mot vårkanten vill jag se fler tjusiga bloggar. Här kommer tre trevlans, bara att klicka på bilderna:






Nu ska jag sova men ta er tiden att kika in hos damerna ovan. Väl värt. Så värt.
ps. En del undrar vart jag är (ingen uppdatering mejl, facebook, msn, svar på kommentarer osv) men jag är så hemskt upptagen just nu att jag snart kommer sprängas inifrån. Bloggen avsätter jag dock en del tid för.

this time is the last time.

1. Malin skriv världens sötaste lapp till mig. 2. Jag idag: halsduk  h&m, skjorta  gammal som gatan, klänning  hemmasydd och skor  dinsko? 3. Ak visar min nya klänning. 4. Ak hade ett hemskt tjusigt halsband idag. Inuti förvarades hennes dagboksnyckel.

Idag har vart en hyfsat fin måndag. När jag vaknade kändes min säng som ett moln som omslöt hela mig. Ack om ve måste man gå upp dock. Lycko mig då som blev serverad frukost av världens finaste mamma på sängen dagen till ära. Hon är så orolig att jag glömmer att äta så hon stjäl min tid genom att servera mig gröt och äppelklyftor, och det är det väl ingen som säger nej till? Skolan var sådär fin som den är dagar då man sovit alldeles lagom för en gångs skull och maten är både ätlig och nästan god. Efter skolan for jag, Malin och Anna-klara till myrorna där jag lyckades finna en fasligt fin klänning som jag trånade för allt i världen efter för något år sedan. Och sen bussen hem och lyckan av att finna gino från gårkvällen i kylen. Yes nu ska jag måla - tjohejsan på er!

precis som den färgglada texten säger.

moderniteter.blogg.se, velour.se, mango.blogg.se, google, urban outfitters och almah.devote.se.

a monkey needs to dance.

Om man tänker efter så har jag bloggat en ganska stor del av mitt liv. Ja med tanke på hur få år jag levt. Jag har bloggat i 888 dagar idag. 888 dagar. 8 8 8.  En del av 2006, 2007, 2008 och storslagna 2009:


ps. yes ifall du inte tycker bildspel är så värst roliga så lovar jag att låten är värd att lyssna.

the wind picked me up.


sommar kom tillbaka.

Fruktansvärda torsdag. Usch och fy. Ikväll skulle jag och Clara tränat men såklart slutade det hemma hos emma med en stor mintkrokant uppkrupna i hennes säng. Lyssnar förrästen på narrow stairs. Finigt värre.
ps. förlåt min tråkiga uppdatering men jag har för tillfället 1 miljon läxor och prov. Och intagningsprover utöver det. Snart över. Om en vecka är jag världens lyckligaste. 

vad jag bryr mig om nu är att jag kommer nära dig.


Det är vår!! Åh det är vår. 
vårvårvårvårvårvårvårvår
ps. den som kan hitta sladden till min uralddade kamera lovar jag en belöning på några tom&jerry kex. de du.

vad ska vi göra med honom?


Idag tänkte jag ge låttips samtidigt som jag skriver ner mina favorit pojknamn. Alla låtar må inte vara så nya menmen.

Frans
Fabian
Bruno
Sixten

Ferdinand
Felix
Kaspar
Fred

Och till sist mitt finaste namn:
Henry

Man kan väl säga att jag samlar lite grann på namn. Dela med er.

du är allt jag aldrig var.

1. idag: pippitröja, jeansshorts och tygskor + parkas. 2. gammal bild.

Vissa dagar vill jag bara krama om bloggen och er. Vissa dagar är allt bara tomt. Vet inte vad ni vill se. Ibland sätter jag mig ner och skriver långa texter för att sedan hålla in delete knappen tills allt blir åter vitt. För ibland vill jag skriva såna här inlägg, men jag vet inte om ni tycker dom är hemskt långtråkiga, ibland får jag för mig att skriva noveller men är för rädd att ni ska ogilla så många ord på en och samma gång. Härom dagen ville jag skriva ett långt inlägg med bara fina namn men. Äsch jag vet inte. Tanken var bara: Vad önskar ni er?

singsingsing.

Dagen började på ikea. Jag tycker om bitar av ikea. Andra bitar inte lika mycket. Som tur var hade jag käraste ipoden. Markus, Håkan och Frida ger ikea ett superbt soundtrack. Sen for jag hem till Hedvig.

Hon bor i världens finaste lägenhet i vasastan (det är min hemliga dröm att bo i vasastan, nu kommer hedvig reta mig i en evighet, men bara så ni vet). Dessutom är hennes hiss hemskt tjusig.
Något annat som är tjusigt är hennes rum. 
Och vi två såklart.
När jag kom hade hon och Tobi gjort kola till mig. Det var fint. Sen tog jag och Hedvig 2:an och bara åkte. Tillslut efter bussbyten hamna vi på walldermarsudde. 
Vi gick till nästa hållplats och tog samma buss därifrån.

Vi gick av på körsbärsvägen eftersom det lät så fint. 

Jag såg ut såhär: kofta  laura ashley, skor  converse, kjol  new york, väsk marc jacobs och rosetten är en present.

Sen gick vi hem till Hedvig igen och tittade på solnedgången. Jag bakade kladdkaka till henne och tobi. Som alltid när man har trevligt ringde det hemifrån där farmor satt och var hungrig med resten av familjen. Såklart hade tobi gömt min sko i diskmaskinen. Det var väl självklart liksom.

Tjohej på er.
ps. Ni är så jädrans snälla så att jag smälter. 

ett + ett blir elva.



think pink.


tygskor google, rosa kjol AA, festival armband google, rosa tröja och fjärtilsskor weekday, randigt lindex och duvblå och parkas monki.

Jag vill ha sommar, bruna ben och en massa rosa på kroppen. Senaste veckorna tycks allt i mitt huvud bli tuggummi - och sockervaddsrosa. Nästan varenda punkt på önskelistan överrenstämmer med kriterierna för benämningen rosa. Rosa kjolar, stora rosa tjocktröjor med uppkavlade ärmar, rosa tysgskor att leva i och en smutsrosa parkas dansar framför ögonen på mig. Jag, Hanna med 266,50 på kontot, smälter och gråter över dessa synvillor. Jag räknar enkronor men det är något med det där att lägga upp exakt tjugosju enkronor på disken för en latte som gör en lite förkrossad men minst lika generad. De närmaste dagarna ska fika, middagar, luncher,bruncher bara sponsras av upphittade 50öringar, enkronor, femmor och tior. Om ni skäms så välj helt enkelt inte att fika med mig och återkom när jag innehar en rosa parkas.

kyssar. 

Hemma.



Vi kan säga det i korthet: jag är tillbaka igen. 

but you can't keep me down.


Just nu saknar jag lust. Glädje. Hopp. Det känns som ni hängt mig upp och ner, skakat om ordentligt för att sedan ställa tillbaks mig igen. Allt är huller om buller inombords just nu. Inget sitter där det ska. 
Jag lever i bubbla. Jag är så rädd att den ska spricka men ändå vill jag bara komma ut. 
Jag tänkte inte vara här på ett tag nu.
Åh 17 vad jag kommer ångra det här sen.
Men nu. Nu ska jag fokusera på mig själv.
Klä mig för egen skull. Få ordning på det fallit samman.
8485620475940 miljoner Kramar!

RSS 2.0