you were here for me.



Sitter här och lyssnar på Mat Weddle och Cat Power. Underbart. Wunderbart.

suger I want you back.

tygskor, gina tricot tröja, second hand väska och last years tyllkjol från H&M barn.

baby i wanna know your status.

Brors  t-shirt, second hand väska, cape  hm och mammas ur gamla kofta.

Idag har jag med mina kära föräldrar vart på Jan Håfströms utställning på Liljevalch. Jag älskart! En sagovärld utan dess like, speciellt ingången som var klädd som ingången till döskallegrottan (ni vet fantomens). Ni måste bara åka dit!

and now i know it all.

niotillfem på metro, ginatricot.se, rodeo.net/lisa-corneliusson, asos och indiska.

Jag vill bara tipsa er om att här skulles det uppskattas något enormt ifall ni röstade på min käre bror Felix Åberg. Väl värt att läsa ur hans bok dessutom. Tack hälsar på han och jag på förhand.
Tjenamors.

mood:


om jag lämnas ensam utan dig.


there are so many memories.


Igår var jag och Mathilda på en av Veckorevyns rosa-glammiga träffar. Det var ja..rosa. Vi fixade våra naglar, tog lite lunch och hemskt trevligt inehållsrika goodiebags. Det tackar vi för! Sen satte vi oss på ett kafe i några timmar. Det var galet länge sen vi träffats och en hel del att uppdatera. Sen några inköp senare och ytterligare en fika i form av yogurglass. Mathilda är bara en massa bra hon.

Lyssnar här just nu.

lock the door.

(ursäkta hur jag ser ut på båda bilder.)

Införskaffat senaste tiden:
1. Det här med rödrandig tröja har ju vart etta på min shoppinglista ett tag nu. Ginas var trevlans.
2. Utav pappa fick jag en kånken innan jag for till Absiko förra veckan. Jag blev gladgladglad  superglad.

Nu ska jag först på lite familje middag och sen lite mys med vänner. Hej hopp!

.


norrland.

18 timmar tåg igår/inatt/idag:

Snö. En massa snö. En massa träd. En del massa människor:

Efter en vecka norröver grät vi nästan av glädje, firade morgonen med glass och sol:

Nu ska jag duscha, klä om och ut ut ut i solen. 
Välkommen hem till mig förrästen.

Blir du blå när du ser dig i spegeln?


Idag var jag och Malin och såg världens bästa Parken sådär på morgonkvisten. Båda missa bussen men till slut kom vi fram. Och Pelle stava mitt namn fel men åh vilken lycko dag ändå. (om ni inte hört parken så youtube, googla eller vad som helst på honom nu. eller gå och köp hans skiva!)

Så här är det kära läsare, idag åker jag och hela min årskurs 17 timmar tåg till Abisko. Där sägs varken internet eller telefonkontakt finnas. Så nu försvinner jag nästan helt från världen känns det som tills nästa fredag. Tjohej på er och ha det underbart så länge jag är borta!

det är mina drömmar vävda av.


Jag kom hem för en stund sen och nu sitter jag här uppkrupen och kall med ted gärdestads röst i högtalarna. Det är något så otäckt bortom datorns trygga sus och ljus. Det bästa som finns är att komma hem in i värmen om kvällen med mamma och pappas djupa andetag sovandes i från deras sovrum. Jag avskyr att sova helt ensam. Tyst, mörkt och i varje skugga gömmer sig något. Igår väntade jag till klockan ett tills jag gick och la mig och lyssnade ytterligare en tid efter varenda rörelse omkring. Helt tyst. Stumt.
Nu ska jag försöka sova. Krypa ner under duntäcket iförd varma sockor och stora pjamasen  och försöka glömma kvällens ensamhet.

i can drive and you can sleep.

Igår kväll träffade jag Astrid för första gången på hiskligt länge. Hon är bäst på att gömma sig. 

Idag bjöd Emma på melontuggummin. De får en på toppenhumör, jag lovar. 

Sen fikade vi på String:
Malin brukar välja trocadero.

Emma är mer morotskake typen.

Sen självklarheten varje gång man besöker den delen av stan - glasögon provningen på missionen:
Om du behöver tips på hur man blir snygg på bild så är det bara att mejla: [email protected].
Malin borde ta mig tusan köpt de där. Finaste jag sett på år.

Emma är söt. Så är det bara.
Se det som en dagens. 

Ajajaj. Den här veckan borde vart den lugnaste på länge men på något sett går jag ändå runt med oroskrockodiler i magen som hugger till ibland. Fast för tillfället har jag en väldigt bra anledning : Innan klockan 8:00 då skolan börjar imorgon måste jag ha skrivit en engelska uppsats, tvättat håret, hunnit sova, komma ihåg att äta frukos och kläder och sånt tjafs. Ja ni förstår. Om nio timmar. Aj jag borde nog bröja nu ja.

ps1. idag gick knappen på mina byxor när jag skulle plocka upp ett sudd. illa.
ps2. på lördag ska jag träffa världens näst bästa sångare. shit pommesfrites.

m


Det värker något enormt i hjärtat av att se det här klippet.

my best friend.

Det här är Malin:
Hon är världens bästa vän. Vi började på dagis samma dag när vi var si sådär 1. Sen dess har vi vart oskiljsaktiga. Ibland undrar ni, ibland andra, om vi är systrar. Som man umgås blir man brukas det ju sägas. Hon invigde solglasögonen för i år idag.
Och sina nya skor. Jag tyckte de var hemskt tjusiga.
Ibland får man bjuda på bilder när man ser ut som en gris. Så är det bara.
I påskpresent gav jag Malin en jeansjacka. Hon gav mig en kemi sammanfattning. Jag tror båda blev lika glada.

Tjenixen, nu ska jag kemia mig!

dagens hjärtsmärta.



Idag vaknade jag upp med en hemskt underlig känsla i magen. Allt känns helt fel och helt rätt. Frågan är vad, det enda jag kunnat fastställa är men kluven är jag:
1. Jag saknar stockholm. Och jag som inte velat annat ens vara där på flera månader. Jag vill promenera runt på söder, sola i trädgården med alla fina och sätta mig i valfri park med alla småmynt spenderade på kakor från 7eleven. Flora minns du i juni när vi satt utanför string och inte gjorde annat än att längta efter kärlek?
2. Jag saknar min Malin. Jag har köpt en present till dig.
3. Jag saknar min Flora. Jag råkade komma in på den här videon floran. Minnen.
4. Linn, jag dog lite grand av det du skrev till mig. Åh du är för fin.
5. Jag vill stanna här för alltid. Känna solen, värmen, rena luften, doften av hav för alltid.
6. Jag vill inte till norrland en vecka med min årskurs. ångestångestångest.

åh.

damn. jag vet precis hur jag önskar det skulle vara.


Glad Påsk!



Ville mest säga Glad Påsk till er alla!

En dagens.


Såhär såg jag ut när jag och Jessica tog en långpromenad på grusvägar, genom skog och utmed havet för att slutligen hamna på en solen brygga i hamnen: skor ÖB, väska  bianco, skjol  sytt själv, tshirt  indiska, jeansjacka och en pappas stora jacka på det.


morsning korsning.



Nu ska jag ut och promenera i vårsol som ger en sommarkänslor. De ni!

människor ramlar fort precis som du.



Nu kom minsann lite fler rum bilder. Tjingeling nu ska jag äta frukost på verandan.

tjohejsan!

Åh kära läsare jag har inget annat än försökt få datorn att fungera de senaste dagarna, eller jo det här:



Pysslat om mitt nya rum. Ni skulle inte känna igen det!


Städat och dammsugit.
och sett ut såhär ungefär.

Burning a hole in my heart.

 

Kvälls trevligheter. Ja, Godnatt då!

come here, don't me stiff and proud.


Snart är det lov darlings. Åh påsklovs pirr i min mage. 1 och en halv skoldag kvar sen tar jag mitt pick och pack i den röda resväskan till gotland där ett ointrett rum, fina vänner och våren väntar. Tjoho för lov. Och oh yes min hud är vit som snösnnö tralala.

RSS 2.0