fjärde våningen uppe bland träden, mellan hamnen och globen.



Igår steg jag upp halv sju för att fara till stan. Med i bilen satt grannbonden och pratade brandsläckare. Väl inne i visby satte jag med på ett fik och efter många koppar te slog klockan äntligen tio. Då mötte jag upp med super rara Ottie. Vi pratade om allt möjligt medans vi fikade loss. Jag tog en macka och nog den starkaste kopp kaffe jag druckit och ottie valde förnämt nog blåbärspajen. Efter några timmar i värmen gick vi ut i snön. Ottie visade mig platser som pippi besökt och annat skoj. Hon är hemskt bra hon!
Sedan missade jag bussen. Det var mindre bra men min älskade pappa offrade sig och hämtade mig. Senare under kvällen byggde jag, jessica, ralf och freja snögubbar i mörkret. De blev faktiskt riktigt fina, trot eller ej. När jessica och jag kom hem i natt stekte vi plättar och åt någon gång under nattens gång. Sicken trevlig dag helt enkelt.
Nu ska jag ringa Hedvig. Tjohej!

stannar kvar.



Igår var fint. Som vanligt drogs en hej dundrans massa skämt om min längd men annars så. Vi rullade mest runt i snön. Pendlade mellan överhettat och nerkylda. Idag har vart fint det med. Jag och ralf bakade kladdkaka och tillsammans med njord och simon gjorde vi våfflor. Sen gick vi hela vägen hem till simon i snöstorm och en meter djup snö. Det slutade i ett dike alla fyra med blöta fötter och skratt. Nu sitter jag här med knallröda ögon och allergiutslag i ansiktet. Fy tusan så gärna jag vill vara allergilös!

i am always strong if you ask me.


Tjenix kära läsare! Ni får förlåta mig dagen till ära för både dålig uppdatering och hur dåligt jag skött det här med att svara på kommentarer. För stunden har jag endast några minuter på mig men jag lovar att komma senare och svara på allt det där ni verkligen ville veta. Oo och såklart tacka, för några av er har skrivit de sötaste kommentarerna jag fått på länge, tack snälla!
Ikväll far jag till gotland. Min röda resväska är redan packad och klar. För första gången på 1000 år ska min älskade bror följa med. Å sen ska jag träffa alla fina därborta. Men uppdatering utlovas även om den kan bli något ojämn. Bamsekramar!

införskaffat.



Senaste inköpen här hemma:
En pippitröja som kom på posten idag.
Ett par låga vita converse inhandlades förra veckan.
Hämtade de nya glasögonen idag. Det var trevlans. Säkert 5000 gånger finare i verkligenheten.

Japp det var det ja. Nu ska jag äntligen få min efterlängtade CTRL t-shirt.

sommar goda vänner.


Tjej från birgerjarlsgatan.blogg.se, tröjan från newcitylove.se, gummistövlar från viking och kjolar från AA.

so broken hearted.



Förlåt min dåliga uppdatering men just nu vet jag inte vem jag är.
Jag tänker Hanna och huvudet blir blankt.
Jag är inte samma person som förra veckan.
Förra månaden.
I somras.
För ett år sedan.
En främling för mig själv och omvärlden.
Vem snälla.
Om någon bara kunde tala om det för mig.
Bestämma.
Berätta.
Om du kunde det.

söndagsångesten.


Morsning dears! Söndagsångesten har slagit mig och om något kunde göra mig ännu mer deprimerad så är det gymnasieval. Endast en av mina fem klingar bra i mina öron. 17 också.

ps. Ni är bäst!

you make my valentine.


Glad alla hjärtans dag till världens bästa läsare!

men hellre brinner jag än lägger mig ner.


Ursäkta de hemska bilderna på mig utseende mässigt sett men jag skyller åter igen på influensa: 1. gamla stan idag 2. mina nya glasögon, jag kan inte ha större som jag vill då glasen blir för tjocka eftersom jag hat sääämst syn. 3. idag utomhus. 

Sikken ångest. Jag har inte orkat plugga de senaste dagarna och nu har ångesten i magen växt till en stor klump. No läxa, so prov, tyska..blä. usch. fy och åter blä. Ni förstår nog vad resten av kvällen ska ängnas åt.

kanske kan han stjäla några hjärtan.

1. bild tagen i januari 2. idag, min sjuk uniform och alternativt nya glasögon.

Idag kom några bågar på posten. De var överlag himlans stiliga men det var mest för skojs skull. För strax ska jag iväg till riktig optiker, prova syn och fastställa ett par ordentliga bågar. Men den där ovan i markerad pilotmodell skulle jag hejdundrans gärna behålla utan syrka i.  Jaja.

jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din.


bild från i somras, var 17 är min älskade nintendo tröja?

Och jag o Malin som skulle ha vårt livs roligaste helg. Vi skulle på utflykt, upptäcksfärd på egen hand. Varför, snälla förklara, måste föräldrar alltid lägga sig i? Jag tror jag rymmer hemifrån, och om inte nu så till sommaren och emmaboda.

ps. pippi-tröjorna betälldes här.

my baby says i wanna be with you always.


Ursäkta min ofantligt dåliga uppdatering. Den skylls på influensa och att jag vart sängliggande med böcker och ljudband (oh yes, väldigt mysigt faktiskt för trötta ögon) de närmaste dagarna. Imorgon är det inplanerat att bli frisk (förhoppningsvis) och jag anser minsann att jag borde få belöna mig själv efter denna sjukdomstid och månader utan speciellt skojig shopping. Alltså så ska det beställas en pippitröja i vitt (och en blå till Malin) och ett par låga converse. Någon som vet vart det sistnämnda går att finna i stockholm. Imorgon ska jag dessutom göra en synundersökning så att jag äntligen kan byta glasögon och börja se utan mina nedrans linser. En klipptid är också inplanerad och antagligen blir det lite som moderniteter Amandas hår när hon var i min ålder, ungefär, då permanentning kostar det dubbla än vad jag har råd med. Och sist men inte minst tänka jag ta mig en tur till New City Loves lager och med ögonmått uppmäta hur stor en L av den underbart randiga t-shirten ovan kan bli på mig. Med största sannolikhet alldeles för stor för mig tyvärr. Och glöm för 17 inte att besöka deras hemsida. De har ett nytt märke inne som heter Better Off Dead som har himlans tjusiga tröjor och t-shirts (som Emma Nygren gillar yes), jag dreglar över LV tjocktröjan. Annars så har CTRL alltid något extra. Som t-shirten ovan.

Idag lyssnar jag på Bad Cash Quartet och Justice. Tjoho!

vill skulle setts i london men du hade busat bort ditt vett.


Sicken dag. Letade glasögon över hela Stockholm i 2 timmar. Fann till slut ett tjusigt par, som typ napoleon dynamite har. Haha jag vet inte vad jag ska säga. Sen träffade jag Clara som är sjukt härlig. Vi fikade några timmar om allt mellan himmel och jord för att sen åka hem. För några minuter sen tog jag en kort promenad med fina tjejerna Madde och Felicia. 
Nu ska jag ta en alvedon och hoppas på att inte bli sjuk som alla andra. 

alla är konstiga.


ikväll: second hand tröja, joypurs second hand, rosetthårspänne mammas gamla, papierwaistbyxor hm + skinnjacka, svenskt tenn väska och världens största halsduk. 

Nu ska jag sova bort halsont.

han sitter aldrig still men ingen säger till.

Ytterligare fyra orsaker att sakna sommaren:

Hela dagar på stranden.


Känslan av att det är sommarlov snart och varje dag räknas dagarna muntligt i klassrummet dit. Sen är alla utflykter bra de med.
Att vakna och inse att man är knallröd och aldrig vilja visa sig på en vecka. Oh jag älskar det på något konstigt vis.
Och underligast av allt är att jag till och med saknar att se min pappa i sina fula sommar skjortor. (Han har inte fiskar på huvudet varje dag nej men det tillhör en tradition på en tävling som varje år på mitt landställe)

Nu ska jag rusa, Adjökens! 
ps. en del har undrat vad jag tyckte och hur det gick på nationella. Första delen gick sådär men uppsatsen gick finfint, tror jag. 

london you're not my friend.



Tjoho på lördag får jag nya glasögon.

o


Jag har inte så mycket att säga egentligen än bara Lyssna.
Lyssnalyssna och lyssna. 

tata.


God Morgon! Idag har jag nationellt prov och just nu känns det lite som jag kommer dö lite grand. Fast det blir nog bra. Förhoppningsvis. Till slut.

monday.


Måndagar är hemska dagar. Ni vet såna där man bara önskar att man aldrig behövde stiga upp ur sängen igen. Fast väl i skolan är det väl inte hela världen. Jag kände mig inte världens finaste idag men nu lyssnar på laakso och känner mig hemskt lycklig. 
ps. Oja jag måste verkligen göra något åt mitt hår.

stjärnfallet det är jag o du är himlen för mig varje dag.

En av de finaste kvällarna i hela mitt liv.

lovelovelove so simple so hard.


Ursäkta den dåliga uppdateringen men jag har befunnit mig på landet hela helgen. Vi har minsann flyttat å mitt rum ser nmi ovan. Det har oerhört fina tapeter, något blekta dock bitvis, och en sån där fönsterkarm som man bara kan sitta i i timtal och titta ut över grusvägen, gården brevid och allt som sträcker sig ut i fjärran utanför. Annars har jag umgåtts med massa fint folk och haft det superduper. Åh vad jag önskar det var sommar nu. Åh.
Och förrästen ikväll, fast det vet ni nog vid det här laget, ska jag iväg med flora ikväll och se världens bästa man (förutom min pappa) - Markus Krunegård.
Nu ska jag duscha och äta nåt jag hittar i skåpen. Adjökens så länge.
(och nu när vi ändå håller på så tänkte jag också be om ursäkt för det här med dåligt "modebloggande" men jag lovar er något i klädväg ikväll)

RSS 2.0