något nytt och något påklätt.

Ny playsuit för 2 hundralappar, från gina tricot. Blev ni lite förvånade va?
Något jag hade förra veckan.

Fotona har Valerie tagit. Hon är hemskt bra hon.

du vill allt du vill allt.

Varför man borde åka till Gotland? Därför. Därför att jag aldrig känner mig så hel som där. Kanske är det den rena luftan, kanske mår jag bra av att sakna mina vänner, kanske mår jag bra av mina vänner där. Jag vet inte. Det här har jag gjort när jag vart borta:
Jag och Hedvig fann de tuffaste gnuggisarna vi någonsin sett på ica. Vi var bara tvungna att köpa dem, såklart satt den där snygga killen i kassan. Men det var värt det, vem kan motstå tigrar som hoppar genom eld med glitter runtom liksom? Dagen därpå gick vi tillbaka och köpte drak-setet. Vi blev fräckast på bygden på bara några sekunder.

Inte gått och lagt mig före soluppgången en enda dag:
Och inte har vi lagt oss heller när vi kommer hem. Nej så som vi ätit under nätterna.

Druckit trocadero varje dag:
Och nu är det så att jag inte vill ha mer. Trots det valde jag trocadero att dricka idag när jag och Malin åt sushi. Dumma hanna.

Åkt en massa båt under vackra sommarkvällar:
Jag är skjösjuk men jag överlever för det finns ju inget vackrare än en sol på väg ned över ett hav. Och Ralf tycker så mycket om sin båt.

Åkt en massa flakmoppe:
Hedvig sitter i flaket och jag kör. Hon kurar ner sig bland de fem miljader filtar vi tar med oss och jag cyklar i kylan. Hua.

Hedvig och jag fixade min moped:
Förstår ni hur duktiga vi kände oss. Klockan stod på 4 på natten och inte en chans att en bil skulle köra förbi där vi stod ute i ingenstans. Vi tjöt av glädje i en evighet när vi väl fixat problemet.

Varit med riktigt fina människor:
Som Njord.

Haft grymt kul.
Jag älskar hur annorlunda allt är. Hur vi kan sitta mitt i natten och prata tills solen går upp.

Åh.
Hemma i tre veckor och lite ångest i magen. Men det går nog över. Det ska ju ta mig 1000 bli grymt.

how cool?


Förlåt min hemskt långa frånvaro men jag har haft det så jädrans fint de senaste dagarna. Och vet ni, imorgon kommer Valerie från Indonesien och bor hos mig i 3 veckor. Tufft! Men jag ska försöka blogga lite bättre, jag lovar!

made a meal out of me but came back for more.


bild på emma och alex efter skolavslutningen. lycka.

Glad Midsommar allihopa! Hedvig och jag har kommit fram till ikväll har vart våran bästa midsommar någonsin. Vi har ju faktiskt gjort en del de senaste dagarna:
Dansat min första dans till dansbandsmusik med en pojke som lärt sig dansstegen av sin mamma, blivit pussad över hela ansiktet av sjömannen på sextio år, ätit tårta för tio personer, inte hunnit ta fram min kamera en enda gång, kramat mina fina vänner hela nätterna, åkt packmoppe med hedvig nerbäddad på flaket varje kväll, spanat med hedvig på de stiligaste pojkar vi sett,  ätit nattmat i form av sill, lantchips med mera till vi nästan kräkts, sjungt barnlåtar, druckit trocadero varje dag.
Nu ska vi sova efter kvällens nattmat i form av ägg på macka och en hel stor marabou. Nattinatti vänner!

hejsan hoppsan.

Mitt dåliga bloggande ursäktas med att jag har befunnit mig i en situation utan internet de senaste dagarna. Som tur är har jag haft Heddie:

Våra kvällar har vart såhär:

Och igår flyttade vi upp på vinden med vårt pick och pack:

Tjenixen!

when i'm with you baby.

Min garderob:

take me away.


1. jag idag: ny tröja (kärlek) och allt annat. 2. emmas fötter.

kärlek.


Jag är så fabaskat kär i den här låten, slow club i allmänhet, den här videon och såklart charles (han i slow club, videon). Ih så allt är fint! 

i don't know what i'm doing here.


Idag fick jag ta hem den där rutiga playsuiten jag sytt på slöjden. Och jag är mycket väl medveten om att jag ser ut som en gris på bilden men ignorera det vänner. 

Nu ska jag tvätta håret och prova skolavslutningskläder. Kan ni förstå? Imorgon slutar jag den skola jag gått i de senaste 10 åren. Det är galet. Galet underbart.

Tie my shoes and zip my jacket.

1. skor jag bar idag. 2. min skolavslutningsklänning. 3. skor som införskaffades idag. i kork.

framtiden.

Helgen än så länge har spenderats med den här tösen:

Hedvig bor hemskt fint tycker jag. Speciellt utsikten:
Jag har sett ut såhär:
Och Hedvig såhär:
Vi gick i hel massa butiker innan vi fann drömklänningen. Den ska jag minsann ha på skolasvslutningen så det så:

Tjenixen för nu vänner!

my heart is on fire.


Idag har jag haft jeans, hästtröja och leopardrosett. Djur-tema minsann. Nu har jag hemskt bråttom så tjenixen!

you and me.


i need to move.

Malin och Hedvig.

Idag tvingade Hedvig med mig på något ganska hemst innan hon fick ett sammanbrott och vi tog tunnelbanan hem. Nu är det minsann dags för mig att sova men jag vill inte gå och lägga mig i vetskapen om att jag måste gå upp igen om inte så lång tid. Ordet sommarlov får mig vid det här laget att nästan röras till tårar. Längtan.

each day i die in a million ways.


väska, jacka, skjorta  second hand, skor  london och tröja  H&M.

jag vill ha dig som jag hade dig förutom.

väska och tröja  second hand, kjol  new york och rosett  beyond retro.

RSS 2.0