like a bullet in the back.

1. Jag idag: Klänning har jag fått av Hedvig och glitterkoftan är mammas gamla. 2. Mitt rum i sitt nuvarande skick. Rätt rörigt, rätt inte fint, rätt mycket potential.
Sista dagen innan lovet. Äntligen inga läxor. Istället sitter jag här och funderar på hur mitt sovrum, garderob och badrum ska göras om. Några tips på bra hemsidor med inredning?

the dog days are over.

Jag har så förbaskat tråkigt. Jag försöker plugga ekologi men det här med naturkunskap och jag har aldrig klickat. Det går liksom inte.
Fast jag ser ju rätt smart ut:
Nej vet ni vad, nu ska jag gå och steka lite kvällspannkakor:
Litet tips att ha på pannkakorna är att ta en röra av avokado, keso, skinka, tomat och gurka och röra till en sörja och smeta på pannkisarna. Det är vad jag ska göra nu! Självklart med naturboken i handen.

then make a move.

Härom veckan gav Hedvig mig hennes klänning. Jag blev glad som attan för den måste vara den finaste klänningen i min garderob nu, eller vad säger ni?
ps. ursäkta bilderna. 1. osminkad tjej säger hej. 2. jag menade mest att tjena att jag inte har photoshop längre. känns jädrans jobbigt att sitta i photoscape.

here comes your man.

Tjena mittbena! Förra veckan hände en del jag inte tänkt mig. En hel del jobbigt. Och lite bra. Men nu sitter jag här:
Och dricker juice.
Iförd den där klänningen alla verkar inneha från H&M. Jag hade tänkt att lämna tillbaka den men så spillde jag glögg på den en kväll då jag tog med hela glöggflaskan upp på rummet. Kanske var det bra ändå.
Och egentligen borde jag läsa lite mer i den boken för jag har jätteprovet imorgon men jag kan inte låta bli att bara ligga och fantisera om när:
det inte ser ut som ovan utomhus. dummadummadumma snö. Eller den kan väl få stanna. Men det här med 20 minus känns inte okej. Moder natur, snälla! Toppen på isberget är att jag sitter och lyssnar på fina sommarlåtar och börjar snart fälla tårar. White Lies, Beachs Boys, Ted, Florence Valentin, Florence and the machines och så fortsätter det.

Till Salu!

Tjenixen. Jag har upptäckt efter mammas utskällning häromdan för att jag ligger minus på mitt konto och lyckats köpa både pizza och kakor på kredit att min garderob är nog enda räddningen. De här kläderna är sånt jag slutat använda trots att de är fina som 17 som därför förtjänar ett bättre hem. Om någonting nedan faller dig i smaken är det bara att mejla [email protected]!
Först ut - Kjolar
.
Rosa American Apparel kjol inhandlad i New York för ca 30 dollar. Storleken är Medium och därför alltid varit lite för stor för mig, men jag kunde inte mostå att köpa den ändå. Den har använts kanske fem gånger högst men eftersom den är så tjusig så tycker jag att nån som inte behöver 7 säkerhetsnålar för att hålla den uppe förtjänar den.
Nu säljer jag den för 75 kr.
.
Svart paperwaiste kjol från Mango för ca 500 kr i storlek 34. Den användes flitigt för tre år sen i några månader men sen dess har den mest hängt i garderoben utan egentlig anledning. (jag med klädseln längst till höger har bla elin kling publicerat på sin blogg, där jag har mangokjolen. då elin faktiskt mailade mig och frågade vart kjolen kom ifrån.)
Nu säljer jag den för 80 kr.
.
Den här kjolen köpte jag dagen efter American Apprels öppningsdag på götgatan i stockholm. Det amerikanska priset på den är 30 dollar. Den är i storlek Medium och med tanke på att mitt midjemått krymp den senaste tiden går den inte längre att använda utan att vika ner dubbla varv kring midjan.
Nu säljer jag den för 75 kr.
.
Som sagt, bara att mejla [email protected].

hejsan hoppsan.

Önskemål från Dag : mitt partytrick.

då du



Men jag föll för dig och du förtjänade en nominering för rollen du spelade.


RSS 2.0