i say goodbye and you say hello.

Farväl kära vänner, vi ses igen på tisdag med en massamassa bilder!
London here i come,
Adjökens på er.

ps. Flora du är Bäst med stort B.

birthday girl.



Trevlig middag med hämt mat tillsammans med mormor och farmor. Min farmor är fin, som ni kan se. Men det är mormor också, fast det kan ni inte se.
Sen efter maten gav min bror mig en inramad johan palm affisch, jag blev sådär halvglad.
Senare bar det av till de bästa flickor. Av finaste Malin fick jag världens finaste klocka och en mascara från make-up store, av emma en utprintad robert pattinson affisch, av anna vaniljdoftande sniffbart gladys och frida något rosa från hennes present låda. Fin kväll.
Imorgon ska jag upp 5 så nu ska det sovas.
Fast när jag tänker på det blir det nog Bert istället.

Imorgon far jag iväg.
ps. Det här var något av det finaste jag fått. Från världens vackraste Julia.
ps2. Min älsakde Malin har skaffat blogg. Och den måste ni såklart besöka - HÄR.

help from my friends.



Idag kom Flora och hälsade på mig. Med sig hade hon som present i form av en brownie från seven11. Sånt går hem. Med mig hem hade jag dessutom en tröja (på bild), ytterligare en tröja (påminner om den här), en väst och superduper hemlig julklapp. Vilken underbar dag.
Och imorse fick jag förutom resan och kameran ( hjärtat slår dubbla volter bara jag tänker på den sötsaken) även ett fickur att ha runt halsen av min äldste bror och hans flickvän Isa, en röd rosett av min andra bror, en bok med vackra bilder om mode genom tiderna (50-tals kapitlet är så jädrans fin) av underbaraste pappa och till sist en blå sammets rosett och en rysksjal av min kära mamma.

tack för alla fina sms.
tack madde&co för den fina sången.
tack fina läsare.

strålande underbara 15 års dag.

Nu ska farmor och mormor komma på middag och sen bär det av hem till emma. Men ajaj så tidigt jag ska upp imorgon.
Ska försöka blogga. Puss!

15!

Idag är jag ett år äldre än igår.
Och guess what?
1. I köket ligget just nu en Canon EOS 450D och väntar på mig.
2. Imorgon vid den här tiden kommer jag sitta på planet till London.

Splendid girlzz!

please don't hold me down.




Idag var slitigt. Jag är ledsen för dålig uppdatering. Men på fredag fyller jag år och lovar att bättra mig efter det. Lovar.

okej så här är det fina vänner som frågar vad jag önskar mig. budget såklart. allt för mina vänner:
Färgglada strumpbyxor -alltså turkos blå, vinröda, mörkoranga  (hm har tights för 29,50 kr).
Utbrända filmer. Jag vill ha. Och se följande  Virgin Suicides, match point, Eagle vs Shark, 8 femmes, Changeling, the other boyeln girl, the edge of love och ja, jag tar glatt emot mer filmtips.
En paljettrosett från Gina Tricot. Fast jag tänkte faktiskt köpa den i present till mig själv imorgon...

ps. Kolla in Linns blogg


ännu en dag med snöstorm.



Fast det har ni nog redan märkt.
Jag älskar vädret. Det är så vackert så det gör ont. Idag körde bussen långsamt till åsögatan och när jag stigit av och bussen kört sin väg så var allt alldeles tyst. Mitt inne i stan. Så där tyst som det bara kan vara när det snöar.
Väl inne i butiken samlades grå vattenpölar på golvet, som tröjor envist ramlade i. Men det gör inget. Ingenting.
För det är snö.

yes.



allt jag hoppats på i november har slagit in. än så länge ivarjefall.
snöstorm.  världsbäst.

be good.


över  emma igår kväll, under  jag idag.

snart ska jag ut och fota med astrid. jajajajaja.
ps. jag älskar snö över allt annat!

winter wonderland.



snälla säg att någon vill fara till gamla stan med mig idag, drick varm choklad och äta lussebullar. nu ska jag ringa någon fin vän.

Lapptäcket.



Gillar vi det?
Inte riktigt.
Men jag är sjuk.
Och sjukt sugen på lite vinter.
Så det får se ut så ett tag framöver.
Åtminstånde tills december.


postcard.



jag borde verkligen lära mig att titta på klockan oftare. jag sjuk. som grädden på hur dåligt jag mår i övrigt. vaknade i förrgår och insåg att jag var sjuk. gick runt som en zombie igår. fast jag har inte feber. Tvärtom. jag har knappt 36 grader. jag vet inte vad som är mest oroendeväckande. 
adjö så länge.

someone.



Svar på två snabba frågor:
Linne   Nej jag är rädd att väskan inte finns kvar. Och har inte funnit på hela veckan. Det finns två med guldrem men ingen  quiltad.
Flora   Tre dagars öppet köp. Ajaj. Men det kanske går att ordna. De kan faktiskt vara snälla ibland.

Förlåt för att jag vart dålig på att kommentera och så men de senaste dagarn har livet vart hektiskt. Ingen lugn minut här inte.

you are my only one.



Idag gick jag till stadsmissionen utan några kläder till kvällen. Jag kom hem med mina nya på mig. En glittrig blus och ett par förvånansvärt värlsittande par byxor.
Jag och Emma åt lunch och senare möttes vi upp för att ta oss till park på veckorevyns beverly hills premiär. Där träffade vi kära Mathilda och åt glatt varsin cheesburgare. Tredje för dagen. Bra jobbat. Och sen beverly hills. Majoriteten tyckte super. Jag tyckte sådär. Och that's it.

Dags för efterlyst kära vänner.

men de flesta stanna kvar.


väska, mössa  second hand, tröja  brormins, byxor  fått av en kompis och resten hm.

Igår hade jag jeans för första gången på hundra år. Det kändes bra. Uppvikta och till tygskor. Vilket kändes mindre bra. Hua mig för iskalla och blöta fötter.

Nu ska jag skynda. Ikväll är det Bevely Hills premiär och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig.
kramkalas.

-00-


leopardish. 200 svenska kronor.

find me.


världsbästa flora.

Idag bröjar jag praoa på stadsmissionen på skånegatan. Kom och hälsa på vetja. Jag behöver sällskap! Jag slutar klockan 4 vaje dag och tar gärna en fika då. Annars har jag lunch mellan 12 och 1, skulle dö för en lunchpartner.

Bara så ni vet, puss.

.titel.


gammal bild.

En del av er har frågat vad jag ska läsa på gymnasiet. Jag ska läsa bild och form. Eller sam/bild. Det har jag minsann bestämt. Första handsvalet är Södra Latin och sen så Viktor Rydberg och Globala.
Fint.
Mina pengar bara försvinner. Samtliga utgifter kommer kosta mig nästa vecka: stickade gula helt underbara vantar, röda leopard tygskor, broderad väst, julklappar och en permanentning. Var 17 ska man permanenta sig? Bästa stället. jag behöver tipstipstips.

hjälp.

sunnydays.




världens finaste film för er som gillar Amelie från Montmartre. den heter poupées russes. utspelar sig i london, paris och moskva. fint.

Idag har jag vart med världens bästa flora. och vi hittar ett nytt supermysigt fik där vi kunde krypa upp i fönstrena på stora kuddar, dricka varm choklad, äta årets första lussebulle och titta på snö som smälte bort så fort den snuddade marken.

pusspusspuss.

taking my life.




Idag var jag på gymnasiemässan. Det var väl sådär hyfsat trevligt. Önskar bara att jag vart där igår istället. Jag har rensat vardagsrumsbordet, där ligger nu tre broshyrer på från tre gymnasium.
Den sista bilden må vara den finaste kontaktannons jag sett. Även fast den kommer från akademibokhandels katalogen. Den där annonsen var min favorit bok när jag var liten. Åh kände mig så hemma när jag såg den.

Nu ska jag äta kardemumma kaka. mumma.

in a year or so.


farmor var lika stilig då som nu.

Jag är himlans hungrig nu, det enda jag ätit förutom alla dagliga mål är lite godis gabriella tappade på gatan i regnet. usch vad hemsk jag är.

ps.FörlåtFörlåtFörlåt Flora! Jag fick inte åka och min mobil låg hemma på nattygsbordet. Jag har så dåligt samvete.


but baby it's bad out there.



Det är svårt att prata om. Av många anledningar. Vissa kommer jag träffa, vi kanske kan prata om det då kära vänner. Ni andra, ni som är extra nyfikna kan ju alltid mejla. Det skulle faktiskt vara lite mysigt med en mejlvän. Ivarjefall i såna här lägen. nanajaja.live.se, skickas bloggärenden eller om ni prata på msn.
tack för att ni är så fina.

in another time.






Idag var den värsta dagen i mitt liv. Om du verkligen undrar kan jag berätta.
.

this is not a test.



Dream a litte dream of me. Baby it's cold outside. Sentimental heart. snö. worrying kind.
.

oh oh oh it's magic.







bilder: Garance doré, the pie maker, the satorialist.

Snart är det vinter. Än så länge envisas det endast med att regna. Till min födelsedag hoppas jag på snö. Sån där snö som håller i sig december ut. Sen i februari får den töa bort snabbt som attan, för då ska det minsann vara vår. Men nu vill jag ha höst ett tag till ivarjefall.

Jag lyssnar här och här. Och tack söta rara Agnes.

good morning sunshines.


Tack, mitt hjärta smälter lite grann - Linn och Frida. Och alla ni andra.

Det här med skola känns inte bra alla dagar. Hur mycket läxor som helst väntar denna vecka på att få kväva mig. Den enda solstrålen idag är min nya klänning. bild kommer.
puss och adjö så länge.


när bloggen blev mitt liv.




Jag har funderat över en sak. Följande:
Jag började blogga 13 oktober 2006. Bloggen hette BroderaMera eftersom jag tyckte det var så fint med allt rimm. Sen blev jag retad för namnet tills jag flyttade till hjärta hanna. Jag tänkte ytterst länge för att kunna finna ett bra namn. Jag har aldrig haft smeknamn men tillfälligt blev hjärta hanna mitt namn. Där bloggade jag i ett helt år. Det var mitt hem. Det kändes som jag fann mig själv genom Hjärta hanna. Jag hade på den tiden två som regelbundet läste min blogg. Det var stort då. De gjorde mig alldeles varm med sina kommentarer - Frida och Flora. Min statestik gick spikrakt uppåt och hundra läsare om dagen gjorde att man kunde kalla sig stor. Sen gick allt sönder. Bloggen alltså. Det var bara min blogg det var fel på. Det fanns inget verktygsfält när man skulle publicera inlägg. Alltså - Inga bilder, ingen varienade text, inga länkar. Ingenting. Jag var förstörd. Det kändes som jag förlorat mitt allt. Mig själv. Det var efter det som jag börjat flytta runt. Första stopp hannaberg. Där fann jag Nannajaja (nanayaya). Det jag kallats som liten. Sen började trenden med tjejsajten komma smygande. Självklart hängde jag på. Nanajaja.tjejsajten.se. Vi kom på att nanajaja istället för nannajaja var bättre eftersom nana betyder ungefär flicka på franska. Jag kände mig inspirerad och började fota riktigt ordentligt. Jag älskade ett. Statestiken gick uppåt och de fina kommentarerna stömmade in. Almah publicerade en bild på mig brevid fint blogg folk som emma nygren och michaela forni, min statestik steg i höjden. Men sen började allt det där komma. Vad som kallas bloggtrender, var och varannan flicka skaffa blogg och skulle ha sin egna stil. Men alla såg ändå likadana ut. Pressen ökade och det gick lite sönder. Det roliga med att blogga. Allt kändes plötsligt som en tävling - Vem köper de mest moderna plaggen? Vem tar snyggast foton? Vem har den bästa kameran? Men framför allt - vem har mest läsare? Jag fick nog. Jag kände mig oinspirerad och ville bara gråta över alla de bloggar som en gång i tiden vart fina. Jag ville tillbaka till de dagarna som varit. När jag bloggade på Hjärta Hanna. Alla var alltid snälla. Den falskhet som ekar genom bloggvärden idag fanns inte. Jag bytta till nanajaja.blogg.se för omväxling. Det hjälpte inte. Jag flyttade tillbaka till det som nu var devote. Men inget gjorde det bättre. Jag beslutade mig för att sluta blogga. Jag visste att det bara var tillfälligt. Jag fick helt enkelt nog. Jag flyttade till dancingthroughthedays för att jag ville inte vara nanajaja - världens blommigaste blogg ett tag.
Men nu så är Nanajaja tillbaka. Frågan är - är det lättare på gamla adressen nanajaja.blogg.se?
Nu flickor, tips på folk som sprider glädje rakt in i benmärgen som fortafarnde är ganska blommiga, såna som fanns när jag var tretton år satte på mig mina första klackar bara för jag var då en äkta modebloggerska. Folk som inte färgat sina bloggar vita på grund av trender och fotar suddigt iförd svart från top till tå:
Flora, Frida, Oh Mandie, Rosetter, Elin, rekis, niotillfem, moderniteter , prick fyll gärna på.

(jag tycker om er andra också, hemskt mycket.)

i'll be your friend.



Finfina bilder som Malin tagit. Den första en gammal dagens på mig, malin äter godis tagen av mig och den sista från london när malin var där.
Vi lyssnar på the kooks. ems läser guinness och ebba sover. livat.

nu ska vi kolla gilmore girls.

fina flickor.


bild från floras.
 
hej flickor. jag är dödströttt. Idag har jag hängt med skönaste Flora och Mathilda. De är bra de. Sen köpte jag å floran klubbor. De smakade tuggummi och vi posade riktigt snyggt med dem. senase accessoaren alltså. kändes därimot smått pinsamt att sitta på tunnelbanan med den i munnen. en man gick bara för bi å sa plopp.
nu sitter jag hemma hos malin med finaflickor.
god natt. jag ursäker för inlägget.


sicko.

'
Jag är sjuk.

teddybear.


oh my lord.


hedvig på bilderna.

Jag har precis ätit världens godaste (och jag menar det verkligen) hemlagade äppelpaj och har nöjt avslutat två labbrapporter. Nu är det efterlyst och ännu mer äppelpaj som väntar.

Och bara sädär så ville jag påpeka hur fantastiskt det vore med lite snö.

and thank her mama.


kjol second hand, tröja urban outfitters plus tygskor och fransväska.

Jag har känt mig otroligt oinspirerad de senaste veckorna. Jag är övertygad om att det skulle försvinna om dessa fanns i min garderob. Och en annan sak jag funderat på. Mitt hår. Som vanligt. Två alternativ - Kortare, permanetat hår (tänk med fina rosetter i och allt) eller låta det växa och bli långt igen? Det är frågan.

Nu ska jag sätta mig och mysa med Elle och en kopp te. Och skjuta upp läxorna.

paddan&bananen.



Så här fin var Madde idag. Hennes kofta är för fin. Och något stickig. Idag lyckades både hon och jag stuka fingrarna. Det gör ont. Men vad som gör mer ont är tre labbrapporter, två tyska inlämmningar, fyra so läxor, fyra tyska läxor, ett so prov, en engelska uppstats, mattediagnos, svenska läxa, engelska läxa, bild och slöjd inlämmningar och två kemi läxor de närmaste två veckorna. Och de var de läxor vi fått under två dagar.

Emma har målat blommar i flickornas omklädningsrum under höstlovet. Sånt kan man också pyssla med på lov. Men fint blev det. Faktiskt.

nu ska jag försöka få något gjort.

281193.


ebay, ellos, canon och monki.

Om tre veckor fyller jag år. Då önskar jag mig detta. Min lista blev faktiskt ovanligt kort i år.
pusspuss.

i am a ghost.



hedvig & hanna. oktober 2008.


and do you like to see me broken?



Jag är ledsen för dåliga bilder. Jag säger det varje gång jag ska visa hur jag ser ut. Men det var välldans rörigt och tydligen blir rosa vitt med blixt. Jag hade en rosa/vit randig skjorta och blå sjömanskavaj idag. Och en stor ny duffel över det.


första november.



Hej darlings.
Jag måste förklara. Jag glömde alltså usb sladden. Därför tvingas ni se dessa gamla bilder.
bamsekramar.

RSS 2.0