solen sken idag och det kändes som om det var vår om man tittade upp mot himlen.


(en film jag gjorde igår när jag hade huvudvärk. hanna är med i början!!! beautiful)
efter att ha upptäckt hur mycket frånvaro jag har så har jag bestämt mig att för första gången på väldigt länge tillägna den sista söndagen i januari åt att plugga. från och med nu ska jag vara i skolan varje dag och göra läxor i god tid osv osv osv osv. vara duktig helt enkelt!

-astrid

between the bars




lite fredagsbilder.

im into something good

igår köpte jag en nya topp (jätterätt ord) som får mig att känna mig fin:

/hanna

en måndagskväll kan man vara jättejätteglad.


jag och coola-Klara tog lite ledighet från skolan och åkte till myrorna i jakt efter en madrass att ha tills på fredag. vi hittade ingen
bra (som vägde under 10000 kg) så jag köpte två tröjor istället. en guldglittrig (puss vad fin den är) och så denna pyamasliknande
tröja. asgrymma är dom i vilket fall.

(titta på det HÄR, HÄR och det HÄR <3 <3 <3)

-astrid

blandad söndag.

idag kom hedvig hem till mig redan vid elvatiden för att luncha ihop. efter lite smoothie och te begav vi oss med min mamma ut på djurgården på långpromenad. den blev rätt lång, speciellt med lite auktion och matshopping på det. för att inte nämna fikastoppet med strömmingsmacka.
tyvärr glömde jag min kamera i bilen och kom ihåg det samtidigt som maten stod serverad på matbordet för jag och hedvig hade verkligen satsat ikväll. ungsstekt lax med rotgrönsaker, bulgur och aioli var mer än en bra kombintation. sedan blev det lite solsida, kardemummabullar och te framför solsidan innan min fina gick.

1 och 2: djurgården. 3: heddie i väntan på strömming. 4: jag just nu chillande. 5:auktionsverket och gokarten ligger liksom brevid varandra. 6: heddie i hallen för en 10 minuter sen.

imorgon träffar jag äntligen agnes.
/hanna

förvånad?


flyger omkring med harry p i min nya klänning.

-astrid

Utkast: Jan. 22, 2011

ikväll kommer agnes hem och jag börjar nästan gråta varje gång jag tänker på det. hon har varit i brasilien i vad som känns som ett år. älskade älskade finaste finaste vännen. (som ni ser går jag bild)
/hanna


ibland är det kul att gå i en flummskola



igår hade vi foto hela skoldagen.

DANCING QUEEN!!


idag fyller jag 17 år. fick den finaste gifen av filippa!!!!

-astrid

Hedvig


Hedvig har kommit att bli min lillasyster jag hjälper och läxar upp, ibland min mamma som gör detsamma för mig, men framför allt min bästa vän.

För några veckor satt jag och pappa i bilen och pratade om på den där tiden då alla hans barn var små, jag så himla många år yngre än mina bröder, och jag säger:

”Jag minns att det jag önskade mig mest i hela världen var en lillasyster.”

Pappa sitter tyst en stund för att sedan säga:

”Jag vet, mamma och jag pratade ofta om det men vi var ju lite för gamla. Jag vet att det var din högsta önskan.”

Vi sitter båda tysta ett tag.

”Pappa, jag tror Hedvig på något sätt blivit den där lillasystern jag aldrig fick.”

Pappa sitter tyst ytterligare en stund, som han tänker på sitt svar:

” Jag vet Hanna, jag vet det.”

 

Jag kan inte säga att jag och Hedvig blev bästa vänner från och med den där dagen min mamma trampade på Hedvigs mammas fot på stenstranden. Det vore verkligen inte sant, även om jag önskar det vore så, så många år vi kunde vunnit. Men vi blev vänner från och med då. Vi var sommarkompisar. Jag skröt om att vara 2 år äldre och Hedvig stod ibland med stora ögon över alla mina historier. De blev så mycket mer spännande när jag kunde bre på åt alla håll för någon som ändå skulle finna mig så vuxen hur som. Sanningen var att jag var själv såg upp till Hedvig, säkert mer än det omvända ibland.

 

Jag vet inte riktigt när vi blev sådär nära. Det är väl tiden som gjort sitt i kombination med det vi gått igenom tillsammans, stöttat varandra för att kunna fortsätta andas bara det senaste året.

 

Framför allt vet jag inte när jag när jag insåg hur nära vi kommit att bli. För jag har trots allt upptäckt med tiden att Hedvig är den enda jag känner mig bekväm med att sova över hos mig i en vecka, den enda jag i alla lägen kan göra mig glad, den enda jag kan sitta tyst bredvid i en timme utan att varken känna mig tråkig eller stel. Vi har utvecklats tillsammans så att vi alltid kan läsa av varandras känslor som man så lätt kan med sina föräldrar. Bara veta vilket humör den ene är på utifrån ett sms på en mening.

Vi ligger i samma position när vi sover. Vi sträcker upp ena armen när vi inte kan sova eller bara för att koppla av. Våra garderober är i princip identiska, allt som går att köpa nytt har den andra med. Så även våra necessärer och häromdagen när jag var hemma hos Hedvig hade hon till och med köpt samma te som bara är mitt hemma.

Vi har börjat bråka som syskon, ibland genom att slåss men mest smågnabb som blir stora över vilken chipssort vi ska välja.

Och framför allt annat känner jag att Hedvig är den enda jag kan vara helt och hållet ärlig inför i alla lägen. Den enda jag kan vara mig själv med, visa alla sidor inför, dåliga som bra. Och jag vet inte vad som skulle hända om Hedvig försvann. Jag vet bara att mitt hjärta skulle gå sönder lika illa som hon vore min syster i blod.

Ni vet känslan av känna att säga "jag älska dig" inte är tillräcklig.

 

 

bilderna har flora tagit<3


saturn the ringed planet.



köpte ett saturnushalsband!!!!! ska ha på mig det varje dag framöver.

-astrid

misfits.











misfits började jag följa för en vecka sedan. det är en helt fantastiskt serie som innehåller mirakel, grova ord, extrema personligheter, orangea overaller, kärlek och onaturliga krafter. det är lite svårt att besrkiva serien eftersom den efter varje avsnitt är som en ny serie. om man gillar konstiga, eller snarare märkliga saker, handlingar och personer, check it out!!

-astrid

do you realize that you have the most beautiful face.



hur mycket jag än sover så blir jag aldrig pigg känns det som.

gotland låg vid ekvatorn sen simmade det upp till sverige.








andra museumbesöket på en vecka. först nordiska och idag naturhistoriska. det var längesen jag besökte något utav dem, och med risk för att låta lite nördig så är det fantastiskt! (shoppen på naturhistoriska = jag går av på mitten). SÅ MÅNGA SAKER OM RYMDEN! gå dit och titta i böckerna!!! och om man har typ 500 kronor kan man köpa dem. det är fantastiska fotografier och allt är så sanslöst vackert.

-astrid

hedvigs födelsedag


(min klädsel och MITT NYA HÅR)

Idag fyller Hedvig 16 år. Min bästa vän, min syster och ibland mitt allt(hehe). Vi tog en vetekatten-fika, tog igen allt det där vi missat under en veckas tid och kramades. Jag tänker att där kommer vi sitta om 60 år med och dricka favoritteet.

På videon ser ni förresten vad jag hade på mig idag och framför allt mitt nya hår. Igår bestämde jag mig för att något måste göras vad som än sker. Det resulterade i att Becca och Fanny klippte och frägade mitt hår. Ni kanske ser att det är rätt gult (då skulle ni sett halvvägs in i färgandet) men ikväll tänkte jag dona lite så att det får en vitare nyans.  Det var ganska allt för nu.
/hanna

i got a love and i know that it's all mine

hey dudes, jag sitter här inne på snart tredje timmen i mitt försök att skriva ett vettigt cv. annars så träffade jag mamma direkt efter skolan idag och vi tog en runda på mellandagsrean. jag köpte en helt underbart fin kappa. lycka:


(den ser lite knas ut på bilderna hehe)

jag köpte även ett skydd till iphonen, likadant som becca har. och det var någon som undrade vart den kom ifrån - fodralet går att köpa på clas ohlson praktiskt (och fantastiskt) nog.
Sen får jag miljontals frågor om min gula väska! (hehe lite överdrift men ni förstår). Den är köpt hos The Cambridge Satchel Company (hemsida). Jag fick den i födelsedagspresent och har därför ingen aning om fraktkostnader och dylikt. Däremot kan jag tala om att den är i äkta skinn, jätteskön att bära, får plats med datorn och i alldeles perfekt storlek. Enda minuset är att den bara har två fack - ett stort och ett litet där min mobil och nycklar går in typ. Så det var ungefär allt eller jo förresten var inne på hemsidan nu - dör över de nya tvåfärgade modellerna.
Nu ska jag sova, god natt vänner!
/hanna

idag började skolan igen och hur fint är det inte att träffa alla man tycker om efter en lång lång tid


(skevt skivomslag)
/hanna
ps. just nu bakar jag kardemummabullar!

it's all written down

en bättre långelg med becca och fanny:









massa film, massa te, massa chips, massa promenader, massa spark på sparkar, massamassa dansande, massa träningsvärk, massa kramar, massa kul.

/hanna

one day i'm gonna whistle?


Det här kan vara det sötaste jag någonsin sett. Ni måstemåstemåste se den här filmen!

-astrid

loads

fanny och becca kom hit igår:


vi har det jättefint.
(beccas bilder)

fingures on broomsticks

Gif Created on Make A Gif

igår köpte jag en rockring vilket äger. den är egentligen till för träning tror jag. någonstans har jag fått för mig att rockringen lär ge mig mer shakira-rörliga-höfter.
/hanna

rena rama julafton

grattis alla hannor på namnsdagen!
min namnsdag har varit rena rama julaftonen. jag har äntligen fått mitt nya objektiv (det blev ett 50mm och det är helt fantastiskt) och stativ. dessutom kom jag över en fin//väldigt basic kofta på rean och en rockring(vi tar det senare). pappa dök helt från ingenstans upp med en superproffsig fotoväska. jag är i extas.




Nu ska jag göra något åt mitt fruktansvärda hår och sedan laga linssoppa i min ensamhet. Imorgon kommer becca och fanny. hipp hipp hurra
/hanna

senaste dagarna

jag har umgåtts med familjen:






hedvig och jag har åkt skidor:



och igår åkte jag och hedvig med mina föräldrar ånglok:




det fanns jultomte och glögg:


vi fikade på ett tågcafe:


och kvällen avslutades framför morden i midsomer:



och nu har hedvig åkt hem och det känns ganska jättetråkigt. men på onsdag kommer fanny och becca, vad jag vet, och mitt nya objektiv.
/hanna

RSS 2.0