ett inlägg som handlar om ganska mycket olika

igår kom jag hem från berlin. jag hade bara en engångskamera med mig så bilder och sånt där får ni vänta på. jag har införskaffat en jättefin tröja som jag ska visa er när den tvättats. å och en såndär fotoautomat ni vet, de kostar bara 2 euro i berlin:

Det var -12 där och jag frös oavbrutet i 72 timmar. Nu är jag hemma igen, att gå till skolan var bara underbart, krama alla. Att sedan komma hem vid 6-tiden, efter skolan var lika bra. Vi har inte julpyntat så mycket hemma eftersom vi ska fira julen på landet men att komma hem till ett kök där maten står på spisen:

och en mamma som bakar fruktbröd:

och att äta massa peppisar och julkolar:

och att sedan äta middag med mina finaste käraste föräldrar är världens bästa kväll:

snön är så fin, och jag blir så glad av att se den varje dag:

och den här pälsmössan (fusk) hittade jag nersölad och lite överkörd på gatan i berlin:

(nöjd)
när jag var borta i helgen hade mina föräldrar förberett överraskningen att de med gemensamma krafter städat mitt rum/våning efter som jag tar tag i mig själv högst en gång i halvåret. blev så otroligt tacksam.
de hade mirakliskt (inte ett ord jaja) nog orkat hänga upp alla mina kläder:

och de hade funnit min kaninlampa jag fick för kanske 2 år sedan:
och även flyttat på alla mina bokhyller med gamla barnböcker som jag bönat och bett om en plats att ställa men alltid fått höra "vi gör det nästa vecka". lite ångest kom med det för nu ekar mitt sovrum lite granna:

någon med lite tips?

usäkta om det blev ett rörigt inlägg men nu är jag helt otroligt trött, idag igen så att säga. godnatt vänner!
/hanna

Kommentarer
Postat av: Flora

ojojoj vad fint det blev. och åh! fotoautomatsbilderna! och janne <3 och fina garderoben!!! saknar dig pärlan, vill du ses nästa vecka? (JA)

2010-12-08 @ 22:21:57
URL: http://florasblogg.se
Postat av: inger helén

åh vilket mysigt inlägg. vill också ha mina kläder hängandes så, och en kaninlampa. så himla fint

2010-12-08 @ 22:32:36
URL: http://smallwishes.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh vilket fint inlägg och vad mysigt du bor!

2010-12-09 @ 01:09:29
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: h.

Det är bra att städa ut för då har du platts till nytt! Jag städar ut nu och vid 12slaget den 30-e börjar de nästa 10 åren och då kommer nya prylar, liksom som ett desennium och nya klappar kommer dessutom!Lite tavlor, biler, posters eller någon ljusslinga kan göra att rummet ekar mindre!!

2010-12-09 @ 10:47:14
URL: http://coffeegirl.blogg.se/
Postat av: sara

vad mysiga bilder!!

2010-12-09 @ 15:51:31
URL: http://nintyfive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0