så det tog hårt på honom.

Jag är på landet. Det dödar mig att vara här. Nästa vecka har jag nationellt matteprov och tyskaprov. Jag tänkte att det vore kanske bra att vara ledig för att plugga några dagar och åka bort så att jag faktiskt skulle göra det. Såklart jag inte gör det. Lite snö skulle i alla fall göra mig en aning gladar. Jag har i alla fall svarat på några kommentarer nedan. Nu ska jag nog gå och lägga mig snart och sova bort tristessen.

vad har bär du helst till ett par blå vanliga tighta jeans?
Den här tröjan från chicy och ett par fodrade dr martens!
jag skulle vilja veta var du går någonstans?
jag går på gångsätra på lidingö!
var kommer skorna i det här inlägget ifrån?
Åhlens!
vad önskar du dig i julklapp?
en sockervaddsmaskin, paljettconverse och en ny väska!
har du någongång varit så kär, att du inte vet vart du ska ta vägen? alltså jättejättekär.
jag vet inte. jag tror jag kan vara det just nu.
vad ska du göra på julafton?
jag befinner mig i indonesien. vad jag ska hitta på just då vet jag inte säkert eftersom att jag bor hos en annan flicka och hennes familj men det blir nog skoj. det känns lite jobbigt att missa vanlig jul hemma dock.
vilken är din favoritblogg?
niotillfem, floras, fridas och hedvigs. bara för att säga några.
och sist men inte minst: vilket är ditt favortiämne i skolan?
samhälle och svenska, brukade vara mitt favorit ämne men nu har vi världens sämsta lärare.
kan du inte berätta lite om sist du var kär i någon?
jag är kär just nu i världens finaste pojke. han heter jakob och jag minns att första dagen i skolan då precis när rektorn ska säga att det är nolltollerans på förseningar kommer han in. han sätter sig några platser bort från mig med turkosa skor och guldigt yvigt hår. jag minns att jag tänkte "jag måste lära känna honom".
dricker du alkohol? om ja, hur gammal var du första gången?
ja jag dricker.
röker/snusar du?
händer. 
har du pojkvän?
ja!
är du kär just nu?
ja!
är du lycklig?
det är jag väl i stort sett. vissa dagar mer än andra.
vad tror du händer när man dör?
när jag var liten så trodde jag att det var som i matrix men nu har jag ingen aning. jag brukar försöka att inte tänka på det.
är du rädd för döden?
nej inte direkt. det känns faktiskt väldigt naturligt
träffas du och flora ofta?
inte så ofta som jag skulle önska.
hur lång är du och vilken skostorlek har du? finfin blogg förresten!
jag är en och femtiofyra med skostorlek 36. tack så mycket gumman!
vad heter din bästa vän?
Åh ja du - malin, emma och alexandra? ja jag antar det.
vad eller vem inspireras du av?
kändisar (typ alexa chung), folk på stan, mina vänner.
Do you like zombies?
nej sköldpaddor.
vad brukar du och dina vänner göra?
mina närmaste tjejkompisar går i andra skolor så jag brukar träffa dem en kortis dagligen. vi brukar bara gå hem till varandra eller ta en promenad. ibland, kanske nån gång i veckan, bestäms ett möte på något cafe och 10 kompisar fikar i några timmar.
på helgerna dagtid brukar vi mest drälla runt på stan eller hemma. framåt kvällen vankas det ofta kalas.
om söndagarna som varken är helg eller vardag brukar vi promenera. och ibland äta söndagsmiddag på mcdonalds.
vad är det finaste du vet?
sommarnätter som förvandlas till morgon.
och min pojkväns födelsemärken.
vad vill du göra efter gymnasiet?
åh herre det är världens jobbigaste fråga. resa? 
vad längtar du efter?
sommaren. emmaboda. sena sommarnätter. bruna ben. fräknar. lukten av när huden är varm. jakob. jättemycket.

Kommentarer
Postat av: Lisa

svaren på frågorna gjorde att det faktiskt känns som jag känner dig lite bättre nu. eller i alla fall lite mer om vad du är för slags person, trots att jag inte känner dig. men liiiiite. din blogg är fin, ciao!

2009-12-05 @ 21:44:57
URL: http://llisabs.blogg.se/
Postat av: sofia

då är vi exakt lika långa har lika stora fötter.

haha, om du ville veta ...

2009-12-06 @ 00:56:55
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/
Postat av: Hedvig

undrar hur många läsare du förlorade på den där ärligheten... du låter som en missbrukande gettotonåring som äter på mcdonalds varje dag. Men annars verkar du vara en ganska trevlig person. Bortsett från det övre.

Vi måste ses snart igen!!! när du kommer hem från gotland!

2009-12-06 @ 11:26:18
URL: http://almostsevendaysaweek.blogg.se/
Postat av: Jakob

Hedvig hon är en missbrukande ghettotonåring som äter på mcdonalds varje dag. <3

2009-12-06 @ 14:02:14
Postat av: Jessica

Du hade kunnit höra av dig här på Gotland!! :)

2009-12-06 @ 18:26:11
URL: http://havetsdjupalugn.blogg.se/
Postat av: Flora

bebis jag saknar dig.

2009-12-06 @ 19:36:27
URL: http://floras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0