det är mina drömmar vävda av.


Jag kom hem för en stund sen och nu sitter jag här uppkrupen och kall med ted gärdestads röst i högtalarna. Det är något så otäckt bortom datorns trygga sus och ljus. Det bästa som finns är att komma hem in i värmen om kvällen med mamma och pappas djupa andetag sovandes i från deras sovrum. Jag avskyr att sova helt ensam. Tyst, mörkt och i varje skugga gömmer sig något. Igår väntade jag till klockan ett tills jag gick och la mig och lyssnade ytterligare en tid efter varenda rörelse omkring. Helt tyst. Stumt.
Nu ska jag försöka sova. Krypa ner under duntäcket iförd varma sockor och stora pjamasen  och försöka glömma kvällens ensamhet.

Kommentarer
Postat av: sofia

Åh så fint skrivet.

2009-04-18 @ 09:52:16
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/
Postat av: sofia

Svarelisvar: Tack så väldans mycket! Och ja, det gör jag med. Dessutom blir jag några centimeter närmare molnen med dom skorna! :)

2009-04-18 @ 10:15:49
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/
Postat av: Frida

oh herregud bilderna är bland det vackraste jag sett!! och jag är precis likadan. är jag själv ligger jag vaken och rycker till vid minsta lilla ljusförändring eller ljud. är otroligt lättskrämd när jag är ensam. jag somnade inte fören halv fem igår natt. (lite berodde det på att jag satt och tittade på olika tv-program på datorn till väldigt sent men jaja). hade svårt att somna. men ojoj vad trött jag är idag.

2009-04-18 @ 17:33:03
URL: http://skarpt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0