när bloggen blev mitt liv.




Jag har funderat över en sak. Följande:
Jag började blogga 13 oktober 2006. Bloggen hette BroderaMera eftersom jag tyckte det var så fint med allt rimm. Sen blev jag retad för namnet tills jag flyttade till hjärta hanna. Jag tänkte ytterst länge för att kunna finna ett bra namn. Jag har aldrig haft smeknamn men tillfälligt blev hjärta hanna mitt namn. Där bloggade jag i ett helt år. Det var mitt hem. Det kändes som jag fann mig själv genom Hjärta hanna. Jag hade på den tiden två som regelbundet läste min blogg. Det var stort då. De gjorde mig alldeles varm med sina kommentarer - Frida och Flora. Min statestik gick spikrakt uppåt och hundra läsare om dagen gjorde att man kunde kalla sig stor. Sen gick allt sönder. Bloggen alltså. Det var bara min blogg det var fel på. Det fanns inget verktygsfält när man skulle publicera inlägg. Alltså - Inga bilder, ingen varienade text, inga länkar. Ingenting. Jag var förstörd. Det kändes som jag förlorat mitt allt. Mig själv. Det var efter det som jag börjat flytta runt. Första stopp hannaberg. Där fann jag Nannajaja (nanayaya). Det jag kallats som liten. Sen började trenden med tjejsajten komma smygande. Självklart hängde jag på. Nanajaja.tjejsajten.se. Vi kom på att nanajaja istället för nannajaja var bättre eftersom nana betyder ungefär flicka på franska. Jag kände mig inspirerad och började fota riktigt ordentligt. Jag älskade ett. Statestiken gick uppåt och de fina kommentarerna stömmade in. Almah publicerade en bild på mig brevid fint blogg folk som emma nygren och michaela forni, min statestik steg i höjden. Men sen började allt det där komma. Vad som kallas bloggtrender, var och varannan flicka skaffa blogg och skulle ha sin egna stil. Men alla såg ändå likadana ut. Pressen ökade och det gick lite sönder. Det roliga med att blogga. Allt kändes plötsligt som en tävling - Vem köper de mest moderna plaggen? Vem tar snyggast foton? Vem har den bästa kameran? Men framför allt - vem har mest läsare? Jag fick nog. Jag kände mig oinspirerad och ville bara gråta över alla de bloggar som en gång i tiden vart fina. Jag ville tillbaka till de dagarna som varit. När jag bloggade på Hjärta Hanna. Alla var alltid snälla. Den falskhet som ekar genom bloggvärden idag fanns inte. Jag bytta till nanajaja.blogg.se för omväxling. Det hjälpte inte. Jag flyttade tillbaka till det som nu var devote. Men inget gjorde det bättre. Jag beslutade mig för att sluta blogga. Jag visste att det bara var tillfälligt. Jag fick helt enkelt nog. Jag flyttade till dancingthroughthedays för att jag ville inte vara nanajaja - världens blommigaste blogg ett tag.
Men nu så är Nanajaja tillbaka. Frågan är - är det lättare på gamla adressen nanajaja.blogg.se?
Nu flickor, tips på folk som sprider glädje rakt in i benmärgen som fortafarnde är ganska blommiga, såna som fanns när jag var tretton år satte på mig mina första klackar bara för jag var då en äkta modebloggerska. Folk som inte färgat sina bloggar vita på grund av trender och fotar suddigt iförd svart från top till tå:
Flora, Frida, Oh Mandie, Rosetter, Elin, rekis, niotillfem, moderniteter , prick fyll gärna på.

(jag tycker om er andra också, hemskt mycket.)

Kommentarer
Postat av: amanda

snyggasnygga bilder.

2008-11-09 @ 16:56:20
URL: http://amandabod.blogg.se/
Postat av: elle

jag kommer ihåg när du visade de här bilderna för första gången och jag blev så otroligt förundrad. de är fantastiska hanna, du också

2008-11-09 @ 17:00:35
URL: http://typisktelle.blogg.se/
Postat av: Frida

jag älskar dom hur mycket som helst!

2008-11-09 @ 17:21:56
URL: http://skarpt.blogg.se/
Postat av: Flora

Din blogg kommer alltid, alltid vara den blogg som jag tittar in i det första jag gör när jag går ut på internet. Bara för att du är du, och gör det du vill göra utan att följa hemska bloggtrender. Du är dig själv, och det är det bästa, absolut bästa man kan göra.

Inget töntigt engelsktalande i typsnitt courier new (som jag tillochmed har haft, skäms!) med långa rubriker och lite text här inte. Inga trasiga strumpbyxor och trashiga kläder. Nej du är du Hanna, och det är det mest beundransvärda.

Jag kommer alltid att beundra dig, jag har fallit in i bloggtrender alldeles för många gånger, men äntligen tycks jag ha hittat mig själv. hoppas jag.

du är så jävla bra, på alla sätt Hanna.

Vi ses på söndag!

2008-11-09 @ 18:09:36
URL: http://floras.blogg.se/
Postat av: agnes

OH Hanna! Jag börjar ju nästan gråta. Jag har alltid velat vara den där bloggen som du beskriver, men aldrig känt mig som det. Men nu blev det ändring på det. Nu när jag läste det här inlägget kände jag mig stolt över min blogg. Tack du snällaste Hanna! Du är värd mer än guld!

2008-11-09 @ 18:10:32
URL: http://rosetter.blogg.se/
Postat av: Sarah

klart jag kan! det är bara att slå mig en signal eller skicka iväg ett mejl om när och så.



0701-464745

[email protected]

eller [email protected]



p.s dancingthroughthedays är ett jättefint namn, behåll det!

2008-11-09 @ 18:15:19
URL: http://lostdetective.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh, jag läste dig första gången på Hjärta Hanna och gillade dig och bloggen redan då! :)



Det här med bloggar är verkligen speciellt. Själv älskar jag min! Den har alltid varit lite annorlunda och jag kommer alltid vara prick, det har jag varit i snart fem år nu! Jag vet inte om den räknas som en blommig blogg, men den är i alla fall inte sådär extremt Alexander Wang-älskande och svartvitsuddig. Mera färgglad med egenknåpade illustrationer i form av renar och svampar. :)



Själva blogghets-tävlingen som råder gillar jag inte alls. Alltför många bloggar ser exakt likadana ut och alla bara tjatar på att man ska köpa en svart luddig mössa och lägga till dem på bloggkoll. Bloggvärlden har verkligen förändrats de senaste åren. Jag saknar lite den gamla tiden, men jag antar att man får räkna med att allt inte kan vara som det en gång varit.



I alla fall så tycker jag det är jättebra att du listar fina "blommiga" bloggar. Heja!

Kram!



PS. Överlång kommentar, jag vet. Fast själv gillar jag att få långa kommentarer och jag hoppas att du också gör det!

2008-11-09 @ 18:17:08
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Fina

min blogg har också färgats vit, fast inte på grund av några dumma trender inte. Vad vore bloggen om man går efter trender? Inte speciellt roligt eller personligt..

2008-11-09 @ 18:32:09
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: Frida

åh hanna. du var en av de första som började läsa min blogg regelbundet och jag kände precis likadant som du. tänk att någon faktiskt vill läsa min lilla blogg och tillochmed kommentera. jag tyckte om dig och beundrade dig så himla mycket redan då och jag känner precis likadant nu, fast ännu mer. du är så fruktansvärt snäll och varje kommentar från dig är extra speciell och gör mig alldeles varm inombords! du vågar sticka ut och vara dig själv tillskillnad från många andra bloggflickor. Jag vet att det låter dumt, men jag har liksom tröttnat lite på bloggidealet, att man ska klä sig precis som du och flora beskrivit ovan och att var och varanann blogg ser likadan ut. därför är jag så glad att det finns såna som du, för det är du och bl. de du länkat till, som jag läser och blir alldeles glad efteråt.

när jag fick träffa dig tillsammans med alla andra fantastiskt fina flickor på bloggträffen var lyckan obeskrivligbar och det var då en jäkla otur att jag gick och blev magsjuk när vi hade planerat en fika. men nån gång snart kanske vi kan träffas under en fika och då lovar jag att inte bli sjuk:) du är oslagbar hanna. jag kan säga det om och om igen. bamsekram

2008-11-09 @ 18:33:06
URL: http://skarpt.blogg.se/
Postat av: hanna

Flora: Jag har också fallit för dessa fruktansvärda trender floraminvän. Inte bara du. Alla har väl det. Men du är verkligen du. Det var som jag sa häromsistens, igår minsann, att jag inte vet vem jag är just nu. stilmässigt mest. men jag har alltid varit så imponerad över att du alltid verkar lyckas. Antingen med söt basker mot tofs eller coola ts så är du ändå alltid flora. För jag beundrar dig!

Agnes: Agnesagnesagnes, du är super fin. Du är en av de finaste bloggarna jag vet.

Fina: Folk går bara efter trender i bloggvärlden. I våras gillades cupcakes, gräddbakelsekjolar och oh boy. Nu gillar EXAKT samma personer donuts, svartpåsvartpåsvart och cigretter (även fast de aldrig smakat). Ändå verkar mångamånga gilla vad de ser.

Frida: Dina kommentarer är för mig också det lilla extra. Ibland känns det lite som du och jag var bästa vänner. Som brevvänner som aldrig mötts. Fast i det här fallet har vi det. Och det var kortare än kort. Men du, vi ska ta å fika igen.

Kramkalas.

2008-11-09 @ 19:18:50
URL: http://dancingthroughthedays.webblogg.se/
Postat av: Linn

Så fint att jag dör litegrann. Du inspirerar mig! Jag ska tänka på det så mycket jag kan, för jag håller verkligen, verkligen med! TACK! Du är finast. och min blogg är faktiskt lite blommig... :)

2008-11-09 @ 19:45:47
URL: http://rosalinn.devote.se
Postat av: Stephanie

Jag sitter här och ja.. det är nästan tomt i huvudet, samtidigt som tankarna snurrar i huvudet. Börjar att skriva på denna kommentar, men hela tiden måste jag ta en paus för att tänka igenom det jag skriver.



Din text stämmer så bra, så bra. Och jag håller med det du skriver! Kunde absolut inte skrivit det bättre själv!!

Men samtidigt, så har mina tidigare bloggar varit sådära färgglada med en fin bakgrund och en header fylld utav flera vackra färger och nu kände jag att i mina nya blogg ville jag köra på grått och vitt. Inte för att det är en blogg trend, utan för att det kändes bra för mig :) Jag vet att du inte sagt att det är fel med vita bloggar, men ville bara säga det ändå.



Så ja, bara alla kör på det som känns bäst för sig själv, så tycker jag att det är bra.



Måste även säga att jag är himla glad för att du hittade till min blogg och kommenterade, så att jag kunde hitta hit till din fina blogg och börja följa den! Tacktacktack!



Ta hand om dig och fortsätt med dina fina inlägg.<3

kramar



Ps. Ursäkta min långa och jobbig-att-läsa-kommentar.Ds.

2008-11-09 @ 20:25:39
URL: http://floordrobe.blogg.se/
Postat av: ottie&ellen

Åh. Hanna. Du är bra! Verkligen. Jättebra!

Puss&Kramar!

Ottie&Ellen

2008-11-09 @ 21:00:09
URL: http://rekis.devote.se
Postat av: elle

nyss blev min egen blogg faktiskt prickig igen, tjohej!

2008-11-09 @ 21:59:41
URL: http://typisktelle.blogg.se/
Postat av: Maja

jag tycker om din blogg

2008-11-09 @ 22:15:26
URL: http://enmaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en trevlig helg! :)

2008-11-09 @ 22:19:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vet en blogg som du verkligen borde lägga till - Din egen!

Din blogg har verkligen fått mig att förstå hur "plastic" alla andra bloggar är. Alla vill vara olika varanda, men nästan ingen lyckas. Det är bara bloggarna "som bara är" som verkligen får till det. Och dom ber inte ens om uppmärksamhet, dom tjatar inte om hur folk ska kommentera osv.



Din blogg har jag läst, kanske några månader? Inte så jätte länge, men den är fortfarande en sån där blogg som man kan bli GLAD av när man kommer på att det var ett tag sedan man kollade in den!

Den har liksom något extra!



Och föresten tycker jag att du har ett väldigt bra namn på din blogg (dancing through the days)! Hihi.

Stora kramar / Frida! :)

2008-11-10 @ 15:50:52
URL: http://withsoul.blogg.se/
Postat av: Morane

I don't understand your text, but I look at the pictures! And I love your held ♥ !

2008-11-10 @ 19:50:37
URL: http://moraneshome.blogspot.com/
Postat av: cary

Åh, så fint skrivet utav dig. Jag läste dig på hjärta hanna förr i tiden, men tappade bort bloggen någonstanns där i flytten. Sen hittade jag en länk, och blev väldans glad när jag såg att det var ju du. Har alltid tyckt att du är himla söt, fortsätt vara den du är! puss =]

2008-11-10 @ 19:57:44
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hanna, du kommer alltid vara min bloggbrud! Lika älskad som Nille min kille ;)

2008-11-11 @ 18:46:48
Postat av: Robin

oj! Fint skrivet.

Gillar den blogg.

2008-11-11 @ 22:06:09
URL: http://robinnilssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.ikarolineshuvud.blogg.se

Hemtrevligt!

2008-11-12 @ 18:33:03
Postat av: ina

Nanajaja läste jag tills du slutade. Jag tyckte så mycket om dina bilder. Men sen flyttade du och jag slutade. Och nu hittade jag tillbaks genom 'rosetter's blogg där hon länkade tll dej. Tänk, så invecklat.



Jag vill också vara bland någons namn. Inte 'blommigaste bloggar', kanske. Men jag vill känna mej viktig. Jaja. Kanske är jag också precis som 'alla andra'.

nänä,jaja.

kramar!

ina

2008-11-16 @ 11:08:07
URL: http://inas.devote.se
Postat av: Karin

jag gillar dig. eller om det är din blogg. vet inte säkert.

2008-11-16 @ 20:54:20
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tycker om det du skrev! Trevligt att se en del sunda saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-09-27 @ 14:10:47
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/
Postat av: Anonym

Men Gud hjälpe!!! Herre! vart tog Hedvigs Blogg vägen.Den var det många som levde på har hon bytt adress???

2010-10-02 @ 10:43:05
Postat av: Hermes Bags Birkin

Cheers for the info. Greatly appreciated.

2012-07-01 @ 09:31:32
URL: http://www.hermesbrikinkellybagscarf8.com
Postat av: Coach Factory Outlet

thank you for sharing the info..

2012-08-09 @ 01:03:17
URL: http://www.coachpurse-handbagssales.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0