alltid är de kvar i hälarna

Jag kom just hem efter ätit middag med Flora. Det blev yakiniku på något litet ställe vid nytorget. Fast innan dess blev det såklart en kanelbulle, det för ju 17 kanelbullensdag så jag hoppas ni alla ätit en!

Jag sitter nu och försöker plugga mend det går inge vidare. Istället tittar jag på de jättesuddiga bilderna jag tog under familjemiddagen vi hade för Isa, min svägerska, i lördags:

Under helgerna hemma hos mig är det jättesatsigt med målen. Eller jag har ju aldrig tänkt på det förrens kompisarna började påpeka det. Alla måltider sker på vissa klockslag (frukost klockan 8. förmiddagskaffe klockan 10, fast de där första brukar jag missa. lunch klockan 1. eftermiddagsfika klockan 4. middag klockan 7) och det skulle aldrig komma på tal att ha något färdiglagat. Här var dagenes middag. Förätten: Laxrullar, stekt sparris, svamp mamma plockat i skogen på mammas hembakta bröd och bladspenat med citronvinäger. Gott! (svamp är nog det bästaste av bästa med hösten) Resten av maten blev rätt blurrig. H3H3

Det var bara Felix av mina bröder där. Felix dricker mjölk till alla mål trots att han är 24 år. Kvällen till ära hade han en skjorta han köpte när vi var i Miami 2005(som hade inte använt sen dess men då var hans favorit). Det kändes så knas, som att spola tillbaka tiden till när han bodde hemma när han satt där som vanligt med mjölken.

Farmor är allt lite mer vuxen med sitt vin. Känns dock rätt stressigt för hon fyller år på onsdag och jag har strulat till det med presenten jag och min bror, Gustav, skulle köpa. Nu sitter jag här och funtar på vad man kan ge - vad brukar ni ge era farmödrar/mormödrar?

Felix och Isa - världens vackraste par.

Om det är någon som undrar hur jag såg ut idag kan jag säga att jag såg exakt ut som Hedvig idag. Vi ringdes just och kom fram till det. Sicken tur att det inte var idag vi två skulle träffas, annars har det hänt att vi prickar in samma klädsel samma dag.
Nu ska jag ta tag i mig själv!
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Pauline

så mysigt inlägg hanna.

2010-10-04 @ 21:10:48
URL: http://rememberpauline.blogg.se/
Postat av: Emmy

min mormor uppskattar alltid fina egengjorda ting, testa det (:



i julklapp ska jag ge min farmor en framkallning av en fin bild på deras hund jag tog i somras. tror det blir väldigt uppskattat (:

2010-10-04 @ 21:13:32
URL: http://emmyannalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0